Schema voor de nacompetitie: de weg naar de hoofdklasse
donderdag 30 mei 2019

De veroverde vervangende periodetitel leverde voor het eerste elftal van S.V. Honselersdijk ook direct plaatsing voor de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse op. Het schema van de nacompetitie is deze week door de KNVB bekend gemaakt, waardoor de eventuele weg naar de hoofdklasse uitgestippeld kan worden.

In de nacompetitie worden knock-out wedstrijden gespeeld, wat betekent dat je bij winst een ronde verder gaat en bij verlies direct uitgeschakeld bent. In totaal kunnen er maximaal 3 wedstrijden gespeeld worden. Komende zaterdag vindt de eerste wedstrijd plaats, in en tegen Sliedrecht. De winnaar van dit duel plaatst zich voor de halve finale van de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse.

Volgens het schema neemt de winnaar van het duel tussen Sliedrecht en S.V. Honselersdijk het thuis op tegen de winnaar van de wedstrijd tussen CSV Apeldoorn en Roda'46. Indien ook die wedstrijd wordt gewonnen, wordt de finale op neutraal terrein gespeeld tegen de winnaar andere halve finale: Kloetinge - DETO.

Uiteraard ligt de volledige focus op het duel van aanstaande zaterdag. In Sliedrecht hoopt het elftal van trainer Piet Boon de goede reeks voort te zetten en hiermee de halve finale te bereiken. Zoals altijd zullen ook vele Honselse supporters afreizen naar de belangrijke uitwedstrijd. Opnieuw is er naast de spelersbus ook een supportersbus geregeld. De kosten hiervoor worden grotendeels door de club betaald, waardoor de supporters bij entree van de bus slechts €5 contant hoeven te betalen. Opgeven voor de supportersbus kan via een e-mail naar beheer@svhonselersdijk.nl, let op: VOL = VOL.

We hopen komende zaterdag een nieuw hoofdstuk toe te kunnen voegen aan de historische prestatie die dit seizoen is geleverd door het eerste elftal...

Sosef & v/d Knaap