Voorbeschouwing: Schrijft het eerste elftal opnieuw historie door de periodetitel te veroveren?
vrijdag 24 mei 2019

Morgen is het zover: dé ontknoping van de competitie. Op de laatste speeldag gaat S.V. Honselersdijk op bezoek bij oude bekende Die Haghe. Bij winst gebeurt wat voorafgaand aan dit seizoen voor onmogelijk werd gehouden: S.V. Honselersdijk pakt de derde periodetitel en gaat de nacompetitie in voor promotie naar de hoofdklasse.

We nemen jullie even terug naar vorig seizoen. In een spectaculaire finale van de nacompetitie wist ons vlaggenschip met maar liefst 6-1 af te rekenen met Sparta (AV). Hierdoor promoveerde het elftal van trainer Piet Boon voor het eerst in de clubgeschiedenis naar de eerste klasse van het amateurvoetbal. Een groot volksfeest ontstond met als muzikaal hoogtepunt het optreden van niemand minder dan Gerard Joling.
Na afloop van dit mooie feest konden de spelers van een welverdiende zomerstop genieten, waarna er in september voor het eerst aangetreden mocht worden in de eerste klasse. Het doel voor dit seizoen was handhaving, een uitdaging die op voorhand lastig zat leek te zijn.

Het tegendeel werd gedurende het seizoen bewezen. De oranjehemden speelden het gehele seizoen met een flinke portie lef en legden bij vlagen prima voetbal op de mat. Anderhalf maand geleden leidde dat tot het bereiken van de doelstelling: S.V. Honselersdijk had zich als promovendus en debutant officieel veilig gespeeld. Met de garantie op minimaal nog een jaar eerste klasse op zak ging de Honselse formatie door waar het gebleven was: wedstrijden winnen.

En zie nu de situatie: bij winst morgenmiddag op Die Haghe ontvangt het eerste elftal van S.V. Honselersdijk de vervangende derde periodetitel, die recht geeft op nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Een ongekende prestatie van formaat indien het de mannen van Piet Boon lukt. Zelfs wanneer er niet gewonnen wordt op Sportpark Ockenburgh kan eventueel puntenverlies van directe concurrent Forum Sport nog soelaas bieden. Wat dat betreft kan het late gelijkspel van vorige week (1-1) tegen Forum Sport wel eens cruciaal zijn geweest..

Ongeacht hoe de ontknoping morgenmiddag vanaf 14:30 uur verloopt, het is een ongekend topseizoen geweest voor het eerste elftal van S.V. Honselersdijk. Ieder lid, iedere vrijwilliger en iedere betrokkene mag trots zijn op de prestaties van onze mooie club. Laten we er met z'n allen voor zorgen dat het eerste elftal morgen de steun van de vele Honselse supporters voelt tijdens de 90 minuten die dit competitieseizoen nog voor ons in petto heeft.

Hopelijk kunnen we morgenmiddag omstreeks 16:15 uur opnieuw geschiedenis schrijven en dit later op de avond onder het genot van een hapje en een drankje tijdens de vrijwilligersavond en het afscheid van hoofdtrainer Piet Boon met elkaar vieren. Zorg dat je er morgen om 14:30 uur bij bent op Sportpark Ockenburgh in Den Haag!

Tot morgen!

Zoomin'