S.V. Honselersdijk houdt nog steeds kans op een vervangende periodetitel
maandag 20 mei 2019

S.V. Honselersdijk behoudt door een 1-1 gelijkspel tegen Forum Sport nog steeds kans op het spelen van de nacompetitie. Het blijft op plek nr. 4 staan met 2 punten voorsprong op nr. 5 Forum Sport. Beide ploegen knokken dus voor de belangrijke 4e plek. De laatste speelronde a.s. zaterdag blijft dus ongemeend spannend als het gaat om wie een ticket krijgt voor het spelen in de nacompetitie. Maar zaak is dat de formatie van Piet Boon zeker moet winnen

Saillant detail was vandaag dat trainer Piet Boon officieel zijn laatste competitiewedstrijd thuis op de Strijphorst als hoofdtrainer voor de ploeg stond. Na 8 zeer succesvolle jaren moet hij noodgedwongen afscheid nemen van S.V. Honselersdijk.

Forum Sport kwam naar de Strijphorst in Honselersdijk toe met maar één gedachte, dat het moest winnen om plek 4 op de ranglijst te bemachtigen. De ploeg van trainer Bas Steffens was dan ook de meest aanvallende ploeg. Door kort op de man te zitten, gaf het S.V. Honselersdijk weinig mogelijkheden om een redelijke aanval op te zetten. De anders zo creatieve Dijkse spitsen kwamen deze middag weinig in het spel voor. Dus van een echte goede wedstrijd was geen sprake, maar het bleef spannend tot de laatste minuut. Het was te danken aan keeper Boy Zuijderwijk dat Forum Sport niet met de winst kon vertrekken uit de Strijphorst.

S.V. Honselersdijk had het moeilijk tegen het fysiek sterke Forum Sport. Verdedigend moest het tot het uiterste gaan om het scoren te beletten. In de 17e minuut was het Jordy de Bruin die op links los kwam van Nigel Hendriks. De meegelopen Leon de Brabander kon via een knappe sliding het eerste gevaar voorkomen. Even later verkeerd uitverdedigen oor Marcel Bruggeling waardoor Mostava Frederiks vrij kon uithalen, maar de bal ging via de lat over het doel van Boy Zuijderwijk. De druk bleef op het doel van de Dijkenaars en eigenlijk kon een doelpunt voor de bezoekers niet uitblijven. In de 28e minuut floot de goed leidende scheidsrechter na een lichte overtreding van Michel van Giesen voor een vrije trap net buiten het strafschopgebied. De vrije trap van Gino Lauwers spatte op de vuisten van keeper Boy Zuijderwijk zo het veld weer in. Deze fase ging er veel mis bij S.V. Honselersdijk. Vooral de opbouw liet veel te wensen over, waardoor de spitsen niet aan het werk konden. Net voor de rust weer een gemakkelijk gegeven vrije trap door scheidsrechter Bos nadat Mike de Graaf naar de grond ging. De vrije trap net buiten het strafschopgebied van Jordy de Bruin smoorde in de Honselse muur.

De 2e helft hetzelfde beeld. Het sterkere Forum Sport was verbeten op zoek naar de openingstreffer om nog kans te maken op een periodetitel. De druk werd groter en groter, maar de Dijkse verdediging hield nog steeds stand. In de 64e minuut de eerste gevaarlijke uitval van S.V. Honselersdijk. Tom van Veen glipte langs zijn tegenstander, maar werd richting doel vastgehouden. Scheidsrechter Bos was heel coulant voor Forum Sport en weigerde ook maar een kaart te trekken waar misschien rood wel op zijn plek was. De vrije trap van Joey Valstar ging helaas over. De tijd ging dringen en de Voorburgers gooiden nog een schepje erboven op, maar keeper Boy Zuijderwijk wist nog van geen wijken. Een kopbal in de 68e minuut werd knap over het latje getikt. Uit de corner knalde Orlando Agues Ribeiro op de paal. Maar een kwartier voor tijd was het toch Orlando Agues Ribeiro die op aangeven van Edoardo Saurwalt de 0-1 scoorde. Trainer Piet Boon ging snel wisselen en bracht aanvaller Luke Groenenboom in ten koste van Marcel Bruggeling. Forum Sport dacht de wedstrijd onder controle te hebben en ging het spel vertragen. Met een paar minuten te spelen leek er ook geen vuiltje in de lucht te zijn voor Forum Sport. Maar dan is er altijd nog ene Tom van Veen die je altijd in de gaten moet houden. Één moment van verslapping kan dodelijk zijn. En jawel in de 86e minuut een pracht pass van Youri Riepe, die voor de voeten van Tom van Veen viel en alleen voor keeper Jurrian Jouvenaar scoorde hij de gelijkmaker, 1-1. Dit doelpunt kwam aan als een mokerslag voor de Voorburgers die al dachten de nacompetitie bijna binnen bereik te hebben. Met nog een aantal hachelijke minuten voor het Dijkse doel floot scheidsrechter Bos voor het einde.

A.s. zaterdag de laatste competitiewedstrijd uit tegen Die Haghe. Een belangrijke “finale” want wie weet wordt dit al fantastische seizoen afgesloten met het toetje in het amateurvoetbal, de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse !!!
Komt allen naar Sportpark Ockenburgh en steun onze jongens en trainer Piet Boon in zijn laatste competitie optreden als trainer van S.V. Honselersdijk

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rik van Schie (-91 Nick van der Kraan), Marcel Bruggeling (-80 Luke Groenenboom), Michel van Giesen, Nigel Hendriks, Youri Riepe , Leon de Brabander, Joey Valstar, Brian Valstar (-88 Branco Kok), Tom van Veen, Angelo Zwirs

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst