Voorbeschouwing S.V. Honselersdijk - Heinenoord
vrijdag 12 april 2019

Dit weekend neemt het eerste elftal van S.V. Honselersdijk het op Sportpark de Strijphorst op tegen Heinenoord. Eerder dit seizoen eindigde het duel tussen beide teams in een 2-2 gelijkspel. De grote vraag voor de wedstrijd tegen Heinenoord is: kan de ploeg van trainer Piet Boon de uitstekende reeks voortzetten?

Vorige week
De uitwedstrijd in Bergschenhoek tegen BVCB leverde vorig weekend voor S.V. Honselersdijk opnieuw 3 punten op. Na een 0-0 ruststand wist Youri Riepe in de tweede helft de wedstrijd open te breken door de voorzet van Tom van Veen van dichtbij binnen te werken. Na het missen van diverse mogelijkheden was het uiteindelijk Tom van Veen zelf die in de 90e minuut de bevrijdende 0-2 maakte. Door de overwinning verstevigde het vlaggenschip niet alleen de 4e plek met maar 1 punt achterstand op Kloetinge, ook gaat het nu alleen aan kop in de derde periode.

S.V. Honselersdijk - Heinenoord
De uitstekende reeks die de afgelopen maanden is ingezet door de Honselse formatie kan morgenmiddag voortgezet worden tegen Heinenoord. Eerder dit seizoen eindigde het onderlinge treffen in een 2-2 gelijkspel. Een laat doelpunt leek Heinenoord de winst te bezorgen, maar gelukkig wist Angelo Zwirs in de blessuretijd alsnog een punt binnen te slepen voor de Honselersdijkers.

Heinenoord heeft 4 van de laatste 5 duels winnend afgesloten en is mede hierdoor terug te vinden op de 6e plek van de ranglijst in de eerste klasse B, met een achterstand van 8 punten op S.V. Honselersdijk. De belangen van het duel worden nog maar eens onderstreept door het feit dat Heinenoord net als de oranjehemden nog volop meedoet in de strijd om de derde periodetitel van het seizoen.

Pupil van de Week
Zoals gebruikelijk zal een jeugdspeler een dag meelopen met de grote mannen van het eerste elftal. Ditmaal is het de eer aan Liam Wensveen om de Pupil van de Week te zijn. We wensen Liam heel veel plezier toe en hopen dat hij het eerste doelpunt van de middag zal maken! In een eerder nieuwsbericht is meer te lezen over onze Pupil van de Week.

We hopen morgenmiddag alle trouwe S.V. Honselersdijk-supporters langs de lijn terug te zien om de oranje formatie aan een overwinning te helpen. Om 14:30 uur zal de wedstrijd in gang worden gefloten door scheidsrechter H.J.A. van der Maat. De wedstrijdbal wordt gesponsord door J. Steringa Freesbedrijf.

Tot morgen!

Condubouw