Tweede elftal speelt thuiswedstrijd tegen koploper Katwijk 2
vrijdag 12 april 2019

De voetbaldag van de selectie wordt morgenochtend om 11:30 uur afgetrapt door het tweede elftal van S.V. Honselersdijk. In de reserve 1e klasse neemt het elftal van trainer Frank van Zijl het op Sportpark de Strijphorst op tegen Katwijk 2. Het is voor het eerst in de clubhistorie dat het tweede elftal het op eigen veld opneemt tegen de voormalig Algeheel Nederlands Kampioen voor tweede elftallen.

Vorige week wisten de Honselersdijkers zich uitstekend te revancheren voor enkele mindere wedstrijden. Met een eindelijk weer geheel fitte selectie werd in Bergschenhoek overtuigend gewonnen van BVCB: 1-3. De doelpunten kwamen op naam van Tim van der Meer, Nando Kok en Brent Gardien. Het enige wat het Honselse elftal zich kon verwijten is dat het uitstekende veldspel niet in een groter aantal doelpunten werd uitgedrukt. Door de driepunter is Honselersdijk terug te vinden op de 6e plaats met 31 punten uit 20 duels.

Tegenstander Katwijk was vooral in de eerste seizoenshelft ongenaakbaar, maar laat in de afgelopen maanden hier en daar wat steken vallen. Zo werd er verloren bij Scheveningen en LYRA, terwijl de Katwijkers op eigen veld onderuit gingen tegen Voorschoten'97. Ondanks de kleine uitglijders staat de koploper alsnog 9 punten voor op nummer 2 Quick Boys en komt het kampioenschap met nog 4 wedstrijden te spelen in zicht.

We hopen ook morgen weer de trouwe S.V. Honselersdijk-supporters terug te zien langs de lijn bij de wedstrijd van het tweede elftal. Het belooft een mooie pot voetbal te worden, met twee voetballende ploegen die beiden voor de 3 punten willen strijden. Tot morgen!

Van der Meer verzekeringen