Nipte zege voor S.V. Honselersdijk
maandag 25 maart 2019

S.V. Honselersdijk zette tegen Delta Sport de goede reeks voort door met 3-2 thuis te winnen. Makkelijk ging het niet ondanks dat Delta Sport al snel met 10 man kwam te staan. A.s zaterdag speelt de Dijkse formatie weer tegen de Delta Sport in Vlaardingen voor de inhaalwedstrijd.

Keeper Boy Zuijderwijk was er vandaag niet bij wegens zijn rode kaart tegen De Meeuwen en is voor 2 wedstrijden geschorst.
De wedstrijd vandaag begon niet best. Door foutjes moest er 2 x een achterstand weggewerkt worden. Ook scheidsrechter Roozeboom had zijn dag niet. De man floot zijn eigen wedstrijd en drukte zo zijn stempel op deze wedstrijd.
In de wedstrijd tegen Delta Sport kwam de ploeg van Piet Boon de eerste helft niet op toeren. Mede door de snelle tegen goal liep het gelijk achter de feiten aan. De 1-0 achterstand in de 4e minuut kwam, nadat de verdediging gaatjes liet vallen en Jordao Pattinama vrij in kon koppen. Dit was precies in het straatje van Delta Sport. De ploeg liet zich snel terugvallen en gokte op de counter. S.V. Honselersdijk had nu moeite om de vrije man te vinden. Te gehaast werd de opening gezocht met de lange bal naar voren, maar dat liep veelal op niets uit. In de 16e minuut een belangrijk moment in de wedstrijd. Na een overtreding op Leon de Brabander op de helft van Delta Sport, mocht Joey Valstar een vrije trap nemen. Bij de verste paal was het Nigel Hendriks die van dicht bij een kans kreeg, maar zijn inzet werd door keeper Kevin de Kok tot corner verwerkt. Uit de corner van Tom van Veen wist Nigel Hendriks te scoren, wat door menigeen duidelijk te zien was. Net achter de doellijn werd bal alsnog met de hand gepakt door Luigi Edson Nunes. De dijkse spelers liepen al juichend naar de middenstip voor een doelpunt. Echter scheidsrechter Roozeboom had het anders gezien en na minuten overleg tussen de spelers van Delta Sport besloot scheidsrechter Roozeboom, Luigi met een rode kaart te bestraffen omdat de bal volgens hem voor de doellijn was gepakt! De toegewezen penalty werd onberispelijk hard door Tom van Veen ingeschoten, 1-1.
Ondanks de man meer situatie was het zeer lastig voetballen tegen de stugge verdediging van Delta Sport. De Vlaardingers hielden de verdediging goed gesloten en gingen het spel ook nog flink vertragen. Hier had S.V. Honselersdijk alsnog geen antwoord op. Organisatorisch moest er wat gebeuren bij de ploeg van Piet Boon, want de uitvallen waren gevaarlijker van Delta Sport. In de 29e minuut kon Michel van Giesen met een sliding voorkomen dat Delta Sport niet kon scoren, maar 2 minuten later was het wel raak. Marruchen Zimmermann mocht in buitenspel positie doorgaan van scheidsrechter Roozeboom en liet Dahley le Duc kansloos, 1-2. Grensrechter Eric Roeten probeerde Roozeboom nog te overtuigen dat het buitenspel was, maar Roozeboom ging daar niet op in. In de 33e minuut een overtreding van Michel van Giesen en de spelers van Delta Sport belaagden scheidsrechter Roozeboom dat het een doorgebroken speler was die neergehaald werd en Michel rood moest krijgen. Hier trapte scheidsrechter Roozeboom niet in. Eind eerste helft was het Lars Ammerlaan die een grote kans kreeg voor de gelijkmaker na een hakje van Youri Riepe, maar alleen voor keeper Kevin de Kok schoot hij hoog over.

De 2e helft kwam een agressiever S.V. Honselersdijk uit de kleedkamer. In de 52e minuut een rustig opgebouwde aanval via veel schijven die uiteindelijk bij Joey Valstar op links uit kwam. De voorzet van Joey bereikte Michel van Giesen die zijn kopbal gestopt zag worden door Kevin de Kok, maar de rebound was voor Angelo Zwirs , 2-2. S.V. Honselersdijk geloofde er weer in en de bal ging weer beter rollen. Kansen kwamen er en het was wachten op de bevrijdende treffer. In de 75e minuut kwam het lang verwachtte doelpunt. Een mooie actie van Tom van Veen die makkelijk langs een paar Vlaardingers glipte, schoot net buiten het strafschopgebied hard raak, 3-2. Delta Sport kreeg nu veel haast en met alle middelen probeerden ze de gelijkmaker te forceren. Achterin werd risico genomen door een op een te gaan spelen. De duels werden feller en scheidsrechter Roozeboom trok gele kaarten. Zo was er een gele kaart voor Leon de Brabander die in een kopduel onterecht geel kreeg en de volgende wedstrijd geschorst is. Ook Nigel Hendriks kreeg een gele prent na tijdrekken bij een uitbal, maar dat had te maken dat hij vanaf de zijlijn bespuugd werd. Maar Delta Sport had aanvallend weinig tot niets in de melk te brokkelen. Het kwam niet verder dan een paar speldenprikjes. De thuisploeg daarentegen creƫerde nog een aantal mooie aanvallen om de score verder op te voeren, maar slaagden hier niet in. Na 5 minuten blessure tijd vond scheidsrechter Roozeboom het genoeg en kon de winst gevierd worden.

Volgende week wacht de replay in Vlaardingen tegen Delta Sport.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Nigel Hendriks (geel), Leon de Brabander (geel), Youri Riepe , Joey Valstar (geel), Tom van Veen, Lars Ammerlaan (-75 Brian Valstar), Angelo Zwirs

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst