Deel 1 van tweeluik tegen Deltasport voor eerste elftal
donderdag 21 maart 2019

Komende zaterdag neemt het eerste elftal van S.V. Honselersdijk het in een thuiswedstrijd op tegen Deltasport. Het duel op Sportpark de Strijphorst is het eerste duel van het tweeluik dat beide ploegen tegen elkaar spelen. Door de eerdere afgelasting van de uitwedstrijd bij Deltasport, zal de uitwedstrijd volgende week ingehaald worden in Vlaardingen. Voordat we vooruitkijken naar deel 1 van het tweeluik, zullen we eerst terugblikken op de uitoverwinning die vorige week in Zoutelande werd behaald.

De Meeuwen - S.V. Honselersdijk
Vorige week werd er op bezoek bij De Meeuwen een 2-3 overwinning mee terug naar Honselersdijk genomen. De wind leek een gevaarlijke spelbreker te kunnen worden, maar gelukkig was het Tom van Veen die het vlaggenschip van S.V. Honselersdijk tot tweemaal toe op voorsprong wist te zetten. Bij een 1-2 voorsprong voor de oranjehemden was het Youri Riepe die met een te korte terugspeelbal keeper Boy Zuiderwijk in de problemen bracht. Boy haalde de doorgebroken speler naar de grond en moest inrukken met een rode kaart. Zijn vervanger Dahley le Duc wist de daaropvolgende penalty wel te keren, maar kon niet voorkomen dat de rebound alsnog werd binnengeschoten. Uiteindelijk wist middenvelder Joey Valstar uiteindelijk de trekker nog over te halen, zodat de Honselse formatie van trainer Piet Boon met een goed gevoel en 3 punten op zak terug kon keren naar het Westland.

De terugreis werd met twee bussen ingezet, aangezien er op vrijdagmiddag al een groep van 39 supporters naar Zoutelande was afgereisd voor een speciale supportersreis. Tijdens deze trip heeft heel Zoutelande kennis kunnen maken met de Honselse gezelligheid en niet geheel onbelangrijk heeft de grote Honselse steun het eerste elftal aan de 3 punten geholpen!

Tweeluik met Deltasport
Zoals eerder al toegelicht werd, zal het eerste elftal het de komende 2 competitiewedstrijden opnemen tegen Deltasport. Komende zaterdag staat de eerste editie van het tweeluik te wachten, waarbij het de eerste ontmoeting tussen beide clubs elkaar zal zijn sinds het seizoen 1997/1998. Destijds speelde Honselersdijk op eigen terrein met 2-2 gelijk tegen de Vlaardingers, met onder meer de huidige keeperstrainer Janco Koole nog in de basisopstelling aan Honselse zijde.

In de thuiswedstrijd tegen Deltasport kan S.V. Honselersdijk de prima reeks van de afgelopen weken voortzetten. Van de afgelopen 10 competitiewedstrijden werd er slechts eenmaal verloren en maar liefst 5 keer werd de volle buit binnengesleept. De goede reeks van de oranjehemden heeft geresulteerd in een 4e plek op de ranglijst, een uitstekend tussenrapport voor de promovendus.

Deltasport is met 18 punten uit 17 duels terug te vinden op de 12e plek van de ranglijst. Tot nu toe heeft Deltasport nog geen overwinning weten te behalen op vreemde bodem. In totaal speelde de Vlaardingse formatie 9 uitduels, waarvan er 5 resulteerden in een gelijkspel en de overige 4 potten werden verloren. Vorige week ging Deltasport met 2-0 onderuit op bezoek bij nummer 3 SHO.

Pupil van de Week
Zoals gebruikelijk bij elke thuiswedstrijd van het eerste elftal zal er ook komende zaterdag weer een Pupil van de Week meelopen met de 'grote mannen' van het eerste elftal. Ditmaal zal Tobias Alsemgeest een dag meelopen en de aftrap van de wedstrijd verzorgen. In een eerder item op de website stelde Tobias zichzelf al voor aan de supporters van S.V. Honselersdijk. We wensen Tobias heel veel plezier toe komende zaterdag en hopen dat hij voor het eerste doelpunt van de middag zal gaan zorgen!

De wedstrijd zal komende zaterdag om 14:30 in gang worden gefloten door scheidsrechter Roozeboom. De verwachting is dat de weergoden ons goed gezind zijn, dus we hopen alle Honselse supporters weer langs de lijn te zien om de oranjehemden aan de overwinning te helpen!

Sosef & v/d Knaap