S.V. Honselersdijk eervol uit de beker
donderdag 28 februari 2019

S.V. Honselersdijk leed een eervolle nederlaag tegen hoofdklasser Rijnvogels en verloor de bekerwedstrijd met 2-4. De ploeg van Piet Boon had zich geschaard bij de laatste 32 ploegen in het toernooi om de KNVB beker District West 2. Op zich al de beste prestatie in een bekertoernooi, maar FC Rijnvogels was een maatje te groot om de laatste 16 te bereiken.

S.V. Honselersdijk startte onfortuinlijk en kreeg in de eerste minuut gelijk al een doelpunt om de oren. FC Rijnvogels startte furieus met gelijk de druk op de Dijkse verdediging. Een harde trap naar voren werd de bal door Nigel Hendriks foutief weggekopt. Rijnvogels spits Max van Steen stond toevallig op de goede plek en deze had geen moeite om de 0-1 te scoren. Even later had S.V. Honselersdijk de mazzel dat de stand niet groter werd, nadat een voorzet net iets te scherp was. Het tempo lag hoog in deze wedstrijd vooral de Rijnvogels vlogen over het veld waar, in het begin van de wedstrijd de dijkse verdediging even moeite mee had. De thuisploeg had dus even tijd nodig om deze beginfase boven te komen en kon daarna zowaar knap tegenstand bieden. In de 12e minuut sneden de Dijkenaars door de verdediging van Rijnvogels. De voorzet van Angelo Zwirs bereikte het hoofd van Joey Valstar. Zijn kopbal werd in eerste instantie gekeerd door de paal, maar werd daarna door Luke Groenenboom hard in de touwen geschoten, 1-1. Dit was Luke zijn laatste actie aangezien hij daarvoor geblesseerd raakte. Er ontstond nu een open wedstrijd met veel strijd waar aan beide kanten de kansen vielen. De grootste kans was in de 24e minuut voor de thuisploeg na een misser in de verdediging van Rijnvogels. Pawel Rubin kon alleen doorgaan. Na nog een man uitgekapt te hebben was zijn schot te zacht om het keeper Jeffrey Verkerk moeilijk te maken. In de 26e minuut een mooie actie van Max van Steen die zich los maakte van zijn directe tegenstander en de 1-2 scoorde.

Tweede helft eenzelfde spelbeeld. Een snel combinerend Rijnvogels die op zoek gingen naar hun 3e treffer, maar verder dan een paar onzuivere schoten kwam het niet. In de 62e minuut was S.V. Honselersdijk dicht bij de gelijkmaker. Na een knap een-tweetje kon Youri Riepe van dichtbij uithalen, maar het schot kon nog net door een verdediger tot corner verwerkt worden. Maar nauwelijks een minuut later lag de bal aan de ander kant in het doel. Max van Steen kon voor zijn 3e treffer aanleggen, 1-3. Een penalty zorgde ervoor dat het 1-4 werd in de 67e minuut. Een slotoffensief zorgde voor nog wat spanning. In de 79e minuut mocht Rick van Schie een vrije trap nemen na een overtreding. De vrije trap werd door Rick feilloos in de kruising geschoten, 2-4. De laatste kans was voor Pawel Rubin na een misser in de verdediging van Rijnvogels. Pawel drong het 16 meter gebied binnen en werd onderuitgehaald, maar scheidsrechter Korbee zag hier geen penalty in.

Zo eindigde het bekertoernooi voor S.V. Honselersdijk en kan de ploeg zich richten op de competitie.
Meer foto's van de bekerwedstrijd zijn te vinden op de website van Extreme Football Tourism.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rick van Schie (-70 Branco Kok), Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Nigel Hendriks, Leon de Brabander (-80 Robin Westeijn), Youri Riepe , Joey Valstar, Nando Kok, Luke Groenenboom (-13 Pawel Rubin), Angelo Zwirs

Verslag en foto's: Jan de Brabander

Zoomin'