Voorbeschouwing: S.V. Honselersdijk - sv Poortugaal
vrijdag 8 februari 2019

Een duel met hele grote belangen. Zo kan de wedstrijd van het eerste elftal tegen sv Poortugaal het beste omschreven worden. Na de knappe overwinning van vorige week op nummer 2 SHO kunnen de oranjehemden deze week een gat slaan met enkele ploegen in de middenmoot. Bij een overwinning kan er naar boven worden gekeken, terwijl een nederlaag betekent dat S.V. Honselersdijk weer in de overvolle middenmoot terecht komt.

Vorige week
Het uitduel in Oud-Beijerland leverde voor de Honselse formatie in extremis 3 punten op. Nadat SHO in de eerste helft op een 2-0 voorsprong was gekomen, brachten Joey Valstar en Youri Riepe de ploeg van trainer Piet Boon weer langszij. In de 71e minuut leek het helemaal mis te gaan voor S.V. Honselersdijk. Het was invaller Pawel Rubin die nog geen 2 minuten na zijn entree kon inrukken met een rode kaart voor een tackle met 2 benen. Vanaf dat moment leek een gelijkspel het hoogst haalbare resultaat, ware het niet dat in de 96e(!!) minuut Angelo Zwirs op aangeven van Tom van Veen de winnende 2-3 binnen wist te werken. Direct na dit moment floot scheidsrechter Post voor het einde van de wedstrijd en zo konden de 3 punten mee in de bus terug naar het Westland.

S.V. Honselersdijk - sv Poortugaal
Morgen is sv Poortugaal op Sportpark de Strijphorst de volgende tegenstander van S.V. Honselersdijk. Beide teams hebben geen rijke onderlinge historie, aangezien de heenwedstrijd van deze competitie de allereerste ontmoeting tussen de teams was. Aan de heenwedstrijd hebben de oranjehemden goede herinneringen overgehouden, aangezien er destijds met 0-2 werd gewonnen. In de debuutwedstrijd van S.V. Honselersdijk in de eerste klasse waren het Tom van Veen en Angelo Zwirs die de doelpunten voor hun rekening namen.

Het verschil op de ranglijst tussen beide elftallen is zeer klein. S.V. Honselersdijk staat met 19 punten uit 13 duels op een 6e plaats, terwijl sv Poortugaal met 16 punten uit 14 duels terug te vinden is op plek 9. Indien sv Poortugaal met de 3 punten terug weet te keren naar Sportpark Polder Albrandswaard vindt het de aansluiting met de top van de middenmoot en kruipt het dicht op de huid van de Honselersdijkers. Wanneer S.V. Honselersdijk morgen op Super Saturday een overwinning weet te behalen, slaat het een klein gat met de middenmoot en mag het stiekem naar boven gaan kijken.

Super Saturday
Twee weken geleden stond de eerste Super Saturday van 2019 op de planning, ware het niet dat de KNVB met een algehele afgelasting roet in het eten gooide. De winterslaap wat Honselse feestjes betreft kon nog met 2 weken worden verlengd, maar morgen is het dan eindelijk echt zover. De kantine zal na afloop van de wedstrijd omgetoverd worden tot een tropisch oord waar DJ Rob van Veen iedereen vanaf 16:30 uur van de tropische deuntjes voorziet. We gaan door tot 21:00 uur, waarna iedereen na een geslaagde voetbaldag weer huiswaarts kan keren. Meer informatie over het feest is te vinden op de overzichtspagina van de Super Saturday.

Pupil van de Week
Zoals gewoonlijk mag één van de Honselse talenten uit de jeugdelftallen een dagje meelopen met de spelers van het eerste elftal. Deze week is de eer aan Daan Wubben om te aanschouwen hoe het er bij de grote mannen aan toegaat. Daan zal om 14:30 samen met scheidsrechter Akkaya de aftrap verzorgen, waarna het spektakel los kan barsten. Meer informatie over de Pupil van de Week is te vinden in een eerder nieuwsbericht op de website. We wensen Daan heel veel plezier toe!

Zoals iedere week roepen we alle Honselse supporters op om de mannen van het eerste elftal aan te moedigen in de jacht op 3 hele belangrijke punten. We zien iedereen graag om 14:30 uur terug op het sportpark voor de wedstrijd, om na afloop met elkaar de Super Saturday in de kantine goed af te sluiten. Tot morgen!

jem-id