Tweede elftal wint van Nootdorp
woensdag 6 februari 2019

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen het tweede elftal van Nootdorp op het programma. Nog nooit werd er een wedstrijd uit bij Nootdorp gewonnen dus hier moest eens verandering in komen! Goed nieuws voor de selectie was dat Branco en Ricardo na lang blessureleed hun eerste minuten weer konden maken. Branco startte op rechtsbuiten en Ricardo nam de spreekwoordelijke 6-positie in. Hierdoor speelde Marcel een linie naar voren naast Tim en Brent werd de veredelde spits.
Helaas was er ook slecht nieuws. Onze aanvoerder Rutger moet een scan laten maken van zijn knie om definitief uitsluitsel te krijgen. Er is een kans dat hij de rest van het seizoen niet meer in actie komt... Wij hopen op een positieve uitslag van de scan en wensen Rutger een spoedig herstel toe!

De mannen van trainer Frank startten aardig. De Dijk was beter dan Nootdorp maar hadden moeite met het creëren van kansen. Nootdorp speelde vaak de lange bal op hun spits om vanuit daar door te voetballen maar de spits werd aan banden gelegd door het centrale duo Bryan en Rico. De eerste paar speldenprikjes waren voor de Dijk. Toch was het Nootdorp dat de eerste en tevens ook hun enige kans kreeg maar deze werd hoog overgeschoten. In de 35e minuut een goede aanval van Honselersdijk. Branco speelde zich vrij van zijn tegenstander en speelde Brent aan. Brent op zijn beurt stuurde Lars aan in de diepte en Lars schoot uiterst beheerst binnen. 0-1. Op slag van rust een heuse scrimmage in de doelmond van de oranjehemden. Drie schoten werden even zo vaak uitmuntend geblokt door Bryan en Ricardo.

De tweede helft werd de moegestreden Branco vervangen door Nando. In deze tweede helft gebeurde eigenlijk vrij weinig. De verdediging stond als een huis en Nootdorp probeerde via lange ballen wat te forceren. De backs van de Dijk, Robbin en Nick, stonden goed en zaten er vandaag kort op. Er kwam hierdoor wel wat ruimte om de score te verdubbelen, alleen ontbrak de echte scherpte vandaag. Wel werd er een strafschop ontnomen daar waar Nando onreglementair onderuit werd gehaald in het doelgebied van Nootdorp. Al met al een zakelijke overwinning voor Honselersdijk. Door deze 3 punten nestelt het tweede elftal zich keurig op de 4e plek van de ranglijst.

Volgende week een thuiswedstrijd tegen het tweede van Scheveningen. De “schollenkoppen” zijn de laatste 4 wedstrijden zonder puntenverlies dus er zal geknokt moeten worden voor de overwinning.

Tot volgende week!

Opstelling:
Dahley, Robbin, Rico, Bryan, Nick, Ricardo, Branco(45 Nando), Marcel(80 Rick), Brent(75 Mark), Tim, Lars.

Sosef & v/d Knaap