Tweede elftal wint eerste competitiewedstrijd na de winterstop
dinsdag 22 januari 2019

Afgelopen zaterdag stond de eerste wedstrijd na de winterstop op het programma voor het tweede elftal van S.V. Honselersdijk. De mannen moesten een stuk afreizen richting de bollenstreek, daar waar gespeeld werd tegen FC Lisse 3. De speeltijd was ongunstig, er werd namelijk tegelijk gespeeld met het 1e elftal en Luke, Robbin en Lars moesten in eerste instantie mee met het 1e richting Deltasport. Deze wedstrijd werd echter afgekeurd en de mannen sloten logischerwijs weer aan bij het 2e.

Het was een ijzig koude zaterdag en het weer van de voorgaande dagen had het veld waarop we speelden niet echt goed gedaan. Het zonnetje maakte het nog een beetje dragelijk voor de spelers en de meegereisde supporters.

De Dijk begon goed aan de wedstrijd. Lisse liet zich terugzakken. Er moest wel uitgekeken worden naar de omschakel momenten van het geroutineerde Lisse. Na een kwartier spelen, speelde Tim zich vrij en met een fantastische pass door het centrum zette hij Luke vrij voor de keeper. Luke faalde niet en scoorde. 0-1. Daarna hadden de mannen kansen om heel snel uit te lopen naar een grotere score. Nando mistte na een goede actie wat geluk, Luke kopte net naast en Lars kon net niet bij een breed gelegde bal van Nando. In de 35e minuut viel uiteindelijk de 0-2. Lars legde de bal panklaar op het hoofd van Brent en die knikte goed binnen. De 0-2 was toch wel een soort van opluchting. Daar waar de Dijk wel de betere ploeg was stonden de mannen zo nu en dan onder druk en moesten ze een aantal corners weggeven. Deze corners waren eigenlijk de enige manier waar Lisse gevaarlijk uit werd. Lisse probeerde wel wat onrust in de ploeg te brengen door wat fysiek en verbale actie te ondernemen maar de stand bleef 0-2.

De tweede helft kwam Honselersdijk het eerste kwartier goed uit de startblokken. De 0-3 moest snel vallen om het verzet van Lisse te breken. Er werden wat goede aanvallen opgezet maar hier werd te weinig mee gedaan. Gelukkig kon Na een goede crosspass van Marcel, Luke de 0-3 maken. Dit was ook gelijk het teken voor Lisse om alles of niets te spelen. Lisse probeerde via de zijkanten de ballen in het doelgebied te pompen. Daar stonden alle lange mannen van Lisse. In de 65 minuut een vrije trap voor Lisse vanaf de rechterkant. Deze werd door Marcel ongelukkig achter Lance gekopt. Vanaf dit moment daalde het niveau drastisch. Er werd bijna niet gevoetbald en de bal werd vaker naar de tegenstander gespeeld dan naar iemand met een oranje shirtje. Lisse bleef pompen en sleuren en uiteindelijk viel de 2-3 in de 85e minuut. Gelukkig werd de voorsprong niet meer weggegeven en zo sluit het tweede van Honselersdijk weer aan bij de bovenste plekken van de ranglijst. Alle ploegen die boven de Dijk stonden verloren punten dus dit was mooi meegenomen.

Volgende week een derby op het programma. Het tweede van LYRA komt op bezoek. Aanvangstijd is 11.30. Tot volgende week.

Opstelling: Lance, Robbin, Rico, Bryan, Rick (45e Bas), Marcel, Brent (70e Mark), Tim, Lars, Nando, Luke (75e Menno)

Van Dijk Brouwer Installatietechniek