S.V. Honselersdijk onderuit tegen RKAVV
zondag 13 januari 2019

Net terug vanuit het trainingskamp in Benidorm, waar in de Spaanse zon hard gewerkt is aan de tweede seizoenshelft, stond de eerste wedstrijd al weer op het programma. Zondag hoofdklasser RKAVV kwam op bezoek en dit was ook weer voor S.V. Honselersdijk een tegenstander waar nog niet tegen gevoetbald was. S.V. Honselersdijk verloor deze wedstrijd met 0-2.

Het was geen wedstrijd waar de vonken er vanaf vlogen. Beide ploegen hielden het verdedigend goed dicht en er werden dan ook weinig kansen aan beide kanten gecreƫerd. De eerste helft was de thuisploeg de betere en de tweede helft was voor RKAVV. RKAVV speler Haydan Bergen maakte het verschil.

Op het gladde veld van S.V. Honselersdijk waren het de dijkenaars die voor het eerste kleine gevaar zorgden. In de 3e minuut was het Tom van Veen die met een afstandsschot net over het doel schoot. Maar het duurde tot de 20e minuut voordat er weer wat leven in de brouwerij kwam. Het tempo lag aan beide kanten laag en RKAVV verdedigde met het slot op de deur. In de 20e minuut was het de opgedrongen Michel van Giesen die net voor het strafschopgebied onderuit werd gehaald. De vrije trap die hieruit volgde werd hard overgeschoten door Joey Valstar. In de 24e minuut was het een knappe actie van Haydan Bergen die bij de achterlijn de bal terug legde en collega speler Rico de Boer kon met een zuivere schuiver de 0-1 scoren. S.V. Honselersdijk bleef de betere ploeg en ging op zoek naar de gelijkmaker. In de 26e minuut een vrije trap van Joey Valstar die de bal bij de verste paal bracht. Echter Nigel Hendriks en Tom van Veen liepen elkaar in de weg en ging een kans verloren. Leon de Brabander was in de 28e minuut het meest dichtbij een treffer, maar zijn schot ging maar net voorlangs. Ook kersverse vader van een ZOON, Marcel Bruggeling kopte uit een corner de bal achterwaarts in de handen van de keeper van RKAVV.

De tweede helft werd gedicteerd door RKAVV. De sterke verdediging van de Leidschendammers zorgde ervoor dat de Dijkenaars geen kans meer kregen. Hoogstens een aantal vrije trappen voor het doel van RKAVV, maar deze werden zeer teleurstellend genomen. In de 57e minuut was het Haydan Bergen die met een schitterende uithaal keeper Boy Zuijderwijk kansloos liet en dus de 0-2 scoorde voor RKAVV. S.V. Honselersdijk probeerde de druk er nog op te zetten, maar kon geen potten meer breken.

Zaterdag begint de 2e competitiehelft en wel uit tegen Delta Sport uit Vlaardingen.

S.V. Honselersdijk
Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rick van Schie (-75 Nick van der Kraan), Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Nigel Hendriks, Leon de Brabander, Youri Riepe, Luke Groeneboom, Angelo Zwirs, Tom van Veen

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst