Zure nederlaag voor tweede elftal
maandag 17 december 2018

Afgelopen zaterdag was S.V. Honselersdijk 2 gastheer voor BVCB 2. De mannen uit Bergschenhoek stonden 4 punten boven de Dijk dus er moest gewonnen worden om aan te sluiten bij de top van de competitie.

De wedstrijd werd gespeeld onder gure omstandigheden. De wind maakte het ijzig koud en tevens lastig om mee te spelen.

De eerste 20 minuten startte de Dijk ontketend. BVCB werd vol onder druk gezet en met een paar vlot lopende aanvallen waren het de mannen van Frank die aanspraak maakte op het eerste doelpunt. BVCB wist in deze fase niet of nauwelijks aan voetballen toe te komen.

Binnen 5 minuten had Rico de openingstreffer op zijn schoen na een goede vrije trap van Brian. De bal bereikte Bryan bij de 2e paal die hem terug kopte op Rico. Zijn schot werd door de keeper over de lat getikt. Ook Brent kreeg een goede mogelijkheid maar schoot de bal net naast. In deze fase was een 3-0 stand niet gek geweest. Daar waar Lars en Luke ook mogelijkheden kregen.
Bij de eerste en eigenlijk enige mogelijkheid van BVCB in de eerste helft was het gelijk raak. Een ingooi werd de 16 ingebracht en viel voor de voeten van de lange spits van BVCB. De lange spits legde de bal terug op een inlopende middenvelder en schoot dit buitenkansje binnen. 0-1.

Hierna zakte het bij de Dijk wat in. BVCB kreeg meer vat op de wedstrijd, zonder echte kansen te creëren. Iedereen dacht dat we met de stand van 0-1 zouden rusten. Maar in de 44e minuut werd een combinatie tussen Nando en Brent door laatstgenoemde diep gespeeld op Luke.
Luke bleef koel en scoorde keurig. 1-1.

Na de rust een wedstrijd waarin het niveau zakte naar een bedenkelijk niveau. Door de harde wind en het vastzetten van BVCB kwam de Dijk geen enkel moment aan voetbal toe. Ook BVCB hanteerde alleen maar de lange bal op hun lange spits. Beide ploegen creëerde niets op enkele speldenprikken na. De wedstrijd leek uit te lopen op een remise maar in de 84e minuut een vrije trap voor BVCB. De bal werd hard voorgeschoten en kwam terecht in een scrimmage. De spits van BVCB reageerde veel adequater dan de Dijkse mannen en kon zo de 1-2 scoren.

Er werd de laatste minuten alles of niets gespeeld door Honselersdijk. Een aantal corners en een vrije trap voor Luke leverden helaas niets op.
Zo ging deze wedstrijd verloren met 1-2. Onnodig, want tegen deze tegenstander viel genoeg te halen. Zeker gezien de eerste helft.

De eerste competitiewedstrijd is 19 januari uit tegen Lisse 3. De mannen gaan eerst even ontspannen om vervolgens de eerste week van januari in Benidorm klaargestoomd te worden voor de tweede seizoenshelft. Tot volgend jaar!

Opstelling: Dahley, Robbin, Rico, Bryan (75 min Bas), Mark (80 min Joey), Marcel, Brent (65 min Rick), Lars, Nando, Luke, Brian.

Condubouw