Hoofdtrainer Piet Boon gedwongen bezig aan laatste seizoen
vrijdag 30 november 2018

Jezelf weg promoveren. Het overkomt Piet Boon en dus ook S.V. Honselersdijk na acht hele mooie voetbalseizoenen. De KNVB reglementen inzake trainersdiploma’s noodzaken de vereniging helaas op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdtrainer.

Met de oranje borst vooruit
Piet begon acht jaar geleden met een duidelijke visie. Het eerste elftal moest weer met de borst vooruit gaan voetballen met een attractieve en herkenbare speelstijl. Daarnaast was het belangrijk om een duidelijke identiteit te hebben en dus ook met eigen jongens, het liefst uit het dorp, te spelen. Het 1e elftal moest een stabiele 2e klasser worden, het 2e elftal zou dan reserve 1e klasse moeten gaan spelen en er moest een 3e selectie-elftal komen die de stap van jeugd naar senioren gemakkelijker moest maken. Ook werd de visie uitgesproken om alle hoogste jeugdelftallen minimaal 1e klasse te laten voetballen. Hier is later door de technische commissie een beleidsplan voor opgesteld.

Wie nu naar S.V. Honselersdijk kijkt zal direct zien dat deze visie is geïmplementeerd en de doelstellingen zijn behaald. Sterker nog, dit gaat zelfs boven verwachting goed en de vereniging is hier ontzettend trots op! Toch komt er nu gedwongen een einde aan de samenwerking met Piet en dat betreurt de vereniging.

Hoe zit het precies met de trainersdiploma’s?
S.V. Honselersdijk is afgelopen seizoen gepromoveerd van de 2e klasse naar de 1e klasse. De regelementen van de KNVB schrijven voor dat een vereniging die uitkomt in de 1e klasse of hoger een trainer aan moet stellen met minimaal een UEFA A trainersdiploma. In de 2e klasse is een UEFA B diploma wel voldoende. Piet beschikt over een UEFA B diploma en zou in theorie dus ook dit jaar niet voor de groep mogen staan. Gelukkig voor S.V. Honselersdijk is er een uitzondering op de regel en kan er voor één jaar na promotie dispensatie worden aangevraagd. Piet kon dus ook dit seizoen nog onze hoofdtrainer blijven. In de tussentijd heeft S.V. Honselersdijk veel in het werk gesteld om Piet voor de vereniging te behouden als hoofdtrainer. Helaas biedt het beleid van de KNVB geen ruimte om Piet na dit seizoen nog langer aan te laten blijven.

Piet, bedankt!
Het is spijtig dat wij als vereniging niet zelf kunnen en mogen beslissen om met Piet door te gaan, we waren immers nog niet klaar met elkaar. Piet heeft samen met zijn staff de vereniging duidelijk op de kaart gezet en met de historische promotie naar de 1e klasse een ontzettend knap resultaat neergezet. Dat Piet en zijn staff de spelers beter hebben gemaakt, valt niet te ontkennen. Daarbuiten heeft hij samen met het bestuur en technische commissie de randvoorwaarden om selectievoetbal bij S.V. Honselersdijk te spelen verbeterd. Er komen jonge spelers terug die ooit uit onze jeugdopleiding zijn weggeplukt en met deze jonge groep wordt er boven verwachting gepresteerd in de 1e klasse.

Piet, wij bedanken je voor de acht mooie jaren en hopen je nog vaak terug te zien op de club. De deur staat altijd open.

Prins Group