S.V. Honselersdijk komt te kort tegen koploper SHO
zondag 18 november 2018

S.V. Honselersdijk moest vandaag op eigen veld het 4e verlies slikken dit jaar tegen koploper SHO en verloor terecht met 3-0. Grote man bij SHO was Bob Vermunt die in de 2e helft in een kwartier tijd een zuivere hattrick op zijn naam bracht.
De tegenstander vandaag was SHO uit Oud Beijerland. Een volstrekt onbekende tegenstander voor de Dijkse formatie die de laatste jaren tussen de hoofdklasse en de 1e klasse bivakkeren. Bij winst op sportpark de Strijphorst verzekeren de Oud-Beijerlanders zich van de 1e periodetitel.
S.V. Honselersdijk begon verrassend met een versterkt middenveld. Trainer Piet Boon koos tegen de koploper voor een 4-4-2 opstelling. Dat betekende een basis plaats voor Ricardo van der Zijden, Nando Kok was het slachtoffer van de wijziging.

Zoals het te verwachten was, was het SHO die gelijk de wedstrijd naar zich toe trok. Stilaan schroefden ze het tempo op en zetten de Dijkenaars met de rug tegen de muur. Het kreeg menige corners te nemen maar het werd keeper Boy Zuijderwijk nog niet echt moeilijk gemaakt. Een echt aantrekkelijke wedstrijd werd het niet. S.V. Honselersdijk kon niet veel uitrichten daar onze 2 spitsen moeilijk te bereiken waren. SHO hield de thuisploeg in een wurggreep en de ploeg van trainer Piet Boon kwam nauwelijks meer op de helft van SHO. Het leek te wachten op een tegen goal, maar dan moesten de Oud-Beijerlanders eerst door het hechte blok van de Dijkse verdediging.

Toch had het niet veel gescheeld of de thuisploeg had toch op voorsprong gekomen. Een terugspeelbal op keeper Peter Konings werd goed verstoord door Ricardo van der Zijden en keeper Peter Konings schoot tegen Ricardo aan. De bal belandde op randje strafschopgebied bij Angelo Zwirs en voor een leeg doel kreeg Angelo de bal niet onder controle en schoot gehaast naast. Nauwelijks een minuut later een lichte overtreding van Michel van Giesen net buiten het strafschopgebied aan de kant van S.V. Honselersdijk en kreeg SHO zijn eerste goede mogelijkheid. Rowdy Rijsdijk krulde de bal over de muur, maar keeper Boy Zuijderwijk redde knap. De grootste kans in de 1e helft kreeg Tom van Veen. In de 17e minuut was het een knappe onderschepping van Michel van Giesen en de bal belandde over de verdediging van SHO bij de op snelheid zijnde Tom van Veen. Tom kon alleen op keeper Peter Konings af gaan, maar hij redde subliem bij de uithaal van Tom van Veen. Maar SHO bleef de betere ploeg en een kleine verslapping van de thuisploeg kon dodelijk zijn. In de 23e minuut was er enig discussie over een overtreding en scheidsrechter Hardeman gaf toch het voordeel aan SHO. Bij de snel genomen vrije trap lag het op rechts open en de behendige Kevin Angel Queijo had vrije doorgang nadat ook Nigel Hendriks uitgleed, maar Leon de Brabander herstelde dit knap. S.V. Honselersdijk hield knap stand en durfde zowaar aan het eind van de eerste helft de aanval op te zoeken. In de 39e minuut een knappe aanval opgezet door Joey Valstar die op links Tom van Veen bereikte. De uitgemeten voorzet werd maar net door Angelo Zwirs over gekopt.

De 2e helft begon desastreus. Een corner in de 47e minuut werd niet goed weggewerkt en Bob Vermunt kon van dichtbij de score openen, 0-1. Nauwelijks 6 minuten later werd een pass op het middenveld van Joey Valstar goed doorzien door SHO en Bob Vermunt werd instelling gebracht en hij scoorde de 0-2. Er werden nu risico’s genomen om toch wat terug te doen en dat leverde in de 56e minuut een corner op na goed storen van Joey Valstar op keeper Peter Konings. Hij moest noodgedwongen een corner weggeven. De goedgenomen corner leverde een kans op, maar scheidsrechter Hardeman floot af wegens aanvallen van de keeper!! In de 60e minuut was het echt gedaan. Een uitval van SHO was het weer Bob Vermunt die de 0-3 op het scorebord bracht. S.V. Honselersdijk probeerde hierna terug in de wedstrijd te komen en ging volop in de aanval. Het claimde nog een strafschop nadat Angelo Zwirs onderuit werd gelopen in het strafschopgebied, maar scheidsrechter Hardeman liet doorspelen. Kansen werden daarna niet meer gecreëerd en de wedstrijd was gelopen en zonder extra tijd bij te trekken floot scheidsrechter Hardeman voor het einde van de wedstrijd en kon SHO zijn 1e periodetitel vieren.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Nigel Hendriks, Marcel Bruggeling (A, geel), Michel van Giesen, Branco Kok, Leon de Brabander (geel, 60-Nando Kok), Youri Riepe, Joey Valstar, Ricardo van der Zijden, Angelo Zwirs, Tom van Veen

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst