Tweede elftal bindt ook LYRA aan de zegekar
maandag 5 november 2018

Na de mooie 4-0 overwinning van vorige week op het tweede elftal van Valken’68, was het aan Honselersdijk om deze lijn door te trekken tegen Lyra 2. Beide teams stonden na 6 wedstrijden in de middenmoot, waarbij Lyra slechts 1 punt minder had dan Honselersdijk. Een belangrijk potje tegen een directe concurrent dus.

Honselersdijk speelde een sterke 1e helft, waarbij het in de 3e minuut al op voorsprong had kunnen komen. Topscoorder Luke kwam oog in oog met de keeper, maar plantte zijn stift op de paal. De rebound van Lars kon op de doellijn gekeerd worden. Honselersdijk had het overwicht en won veel 2e ballen, toch creëerde het pas later in de wedstrijd weer echte kansen. Na ongeveer een half uur kreeg Lars de bal van Luke over de verdedigers heen, Lars nam deze knap uit de lucht aan, maar zijn schot werd gepakt door de keeper. Lyra creëerde de eerste helft weinig kansen, op een uitbraak vlak voor de rust na. De rechtsbuiten van Lyra ging met de bal het strafschopgebied in, maar werd gestopt door een stevige tackle van Rutger op de bal. Lyra schreeuwde om een pingel, deze werd niet gegeven. Met 0-0 gingen de mannen de rust in.

Aan het begin van de tweede helft was het ook Honselersdijk dat hoog druk bleef zetten en veel 2e ballen won. Na ongeveer 5 minuten spelen maakte Lyra halverwege eigen helft een overtreding en kreeg Honselersdijk een vrije trap. Honselersdijk heeft veel lengte en is altijd gevaarlijk uit standaardsituaties, zo ook nu. Tim legde de bal achter de verdediging, net buiten bereik van de keeper, die wel naar de bal toe stapte. Ricardo zag dit gebeuren en hij kon de bal listig over de keeper in de verre hoek koppen. Een goede goal, 0-1 voor Honselersdijk. Vlak daarna had Nigel de voorsprong uit een voorzet kunnen vergoten, maar als Nigel de bal niet op schouderhoogte krijgt, weet je al dat de bal niet achter de keeper verdwijnt. Een iets mindere periode van Honselersdijk volgde, waarin Honselersdijk de bal moeilijk in de ploeg kon houden. Lyra kreeg meerdere schietkansen en ging 1 keer zelfs alleen op Dahley af. Dahley maakte zijn doel goed klein en pakte ook deze bal. In de laatste minuten nam Lyra meer risico, maar stond de Honselersdijkse verdediging goed en kwam het niet meer in gevaar. Beide teams wisten niet meer te scoren, dus wint Honselersdijk (net als vorig jaar) met 0-1 bij Lyra. Een compliment aan de wisselspelers, die goed omgingen met de keuze dat zij niet het veld in gebracht werden.

Met deze belangrijke overwinning staat Honselersdijk 2 nu op een 5e plaats, wat betekent dat op dit moment alleen ‘s-Gravenzande 2 (hoofdklasse) het als Westlandse ploeg beter doet in de reserve klassen. De overwinning is die middag goed gevierd met een potje bowlen bij de overburen.

Opstelling: Dahley, Pawel, Ricardo, Bryan, Rutger, Nigel, Marcel, Tim, Lars, Nick, Luke

Door: Robbin Wesstein

Condubouw