Vrijwilliger van de Maand: Marnix Alsemgeest
woensdag 31 oktober 2018

Een vereniging kan niet bestaan zonder vrijwilligers, dit geldt uiteraard ook voor onze mooie vereniging. Omdat we bij S.V. Honselersdijk meer dan trots zijn op al onze vrijwilligers, benoemen we in 2018 elke maand iemand tot Vrijwilliger van de Maand. De verkozen vrijwilliger wordt in het zonnetje gezet en ontvangt daarnaast ook een sportief cadeau namens de club.

Vorige maand werd Henny Ammerlaan met de uitverkiezing in het zonnetje gezet voor haar jarenlange inzet voor de club als barmedewerker en lid van de commissiedienst van de kantine. Het stokje wordt deze maand door Henny doorgegeven aan Marnix Alsemgeest. Marnix (43 jaar) is al sinds kleins af aan terug te vinden op de club. Als 6-jarige begon hij aan zijn inmiddels 37-jarige voetbalcarrière bij S.V. Honselersdijk. In onderstaand interview vragen we Marnix naar zijn werkzaamheden als vrijwilliger bij S.V. Honselersdijk en daarnaast vertelt Marnix ook graag over zijn leuke ervaringen tijdens het vrijwilligerswerk.

Welke werkzaamheden verricht je momenteel en heb je in het verleden verricht als vrijwilliger bij S.V. Honselersdijk?
"Momenteel open ik eens in de 4 weken het sportpark en de kantine. Dit is van 7:15 tot 10:00 uur, waarbij je de kleedkamers opent, de eerste mensen van koffie voorziet en ook alvast de broodjes smeert in de keuken. Daarnaast ben ik bij mijn eigen voetbalteam nog aanspreekpunt van de lagere senioren, als er iets geregeld moet worden omtrent een wedstrijd neem ik daarover contact op.
In het verleden ben ik trainer van de E- en de C-jeugd geweest, onder meer samen met Erwin Bouwman. Daarnaast heb ik voor S.V. Honselersdijk de vrijwilligersmodule ontwikkeld. Dit is eigenlijk een soort database waarin alle vrijwilligers staan en inzichten over de vrijwilligers terug te vinden zijn."

Wat geeft je voldoening bij het uitvoeren van het vrijwilligerswerk?
"Het leukste vind ik het contact met de andere mensen op de voetbal. Als je op zaterdagochtend de kantine opent is het nog niet heel erg druk, waardoor je vaak even tijd hebt om een praatje te maken met de bezoekers."

Voetbal je zelf ook bij S.V. Honselersdijk?
"Zo'n 37 jaar geleden ben ik begonnen met voetballen bij S.V. Honselersdijk, eigenlijk doordat ik met een vriendje van school een keer meeging om te kijken of ik het leuk vond. Dit beviel me zo goed dat ik meteen op voetbal ben gegaan. Inmiddels zijn we 37 jaar verder en speel ik m'n wedstrijden elke week in het 4e elftal van de senioren. De leeftijd gaat zo nu en dan wel eens opspelen, maar gelukkig heb ik geen last van blessures en kan ik hopelijk nog een heel tijdje genieten van het spelletje."

Wat zijn je absolute hoogtepunten bij S.V. Honselersdijk?
"Als voetballer zijnde waren dit zeker weten de wedstrijden die ik in het eerste elftal heb gespeeld. Onder toenmalig trainer Martin de Graaf heb ik zo'n 2 seizoenen in het eerste gespeeld, wat ik eigenlijk nooit had verwacht omdat ik het vooral van hard werken moest hebben en iets minder van mijn voetbaltalent. Op 27-jarige leeftijd kwam daar alsnog het moment dat ik in het eerste elftal van de club debuteerde en dat was wel een heel mooi moment.
Ook vond ik het altijd leuk om de Super Party's op S.V. Honselersdijk te mogen organiseren. Het was rondom die feesten altijd een hectische tijd, maar het gaf wel een goed gevoel om dat zo met z'n allen te kunnen organiseren.
En tenslotte is het natuurlijk altijd leuk wanneer het vlaggenschip van de club successen behaalt. De promoties van de afgelopen jaren hebben mooie feestjes opgeleverd, waarbij het altijd heel gezellig is op de club."

Wil je nog iets anders kwijt aan de leden van S.V. Honselersdijk?
"S.V. Honselersdijk is een hele mooie club waar iedereen elkaar kent en dat maakt het juist ook zo gezellig. Er zijn veel vrijwilligers die iets voor de club terug willen doen, uiteraard kunnen we altijd meer vrijwilligers gebruiken maar ik denk dat we nu een mooie groep vrijwilligers binnen de club hebben. Daarom is het ook een hele eer om tot Vrijwilliger van de Maand te worden uitgeroepen!"

Hierbij willen we Marnix Alsemgeest bedanken voor zijn jarenlange inzet voor de club en we wensen Marnix nog heel veel succes en plezier toe toe als vrijwilliger bij S.V. Honselersdijk! Als cadeau heeft Marnix een Activity Tracker horloge ontvangen, waarmee onder meer alle dagelijkse activiteiten en je hartslag gemeten kunnen worden. Als trotse Feyenoord-supporter was er geen betere plek om de foto te nemen bij het Feyenoord-shirt in de bestuurskamer!

Volgende maand zetten we opnieuw een van onze dierbare vrijwilligers in het zonnetje!

Prins Group