S.V. Honselersdijk verlaat Zeeland met grote nederlaag
zondag 21 oktober 2018

S.V. Honselersdijk leed een grote 6-1 nederlaag tegen het Zeeuwse Kloetinge. Het was de 2e opeenvolgende nederlaag van de formatie van Piet Boon en de ploeg zakt daardoor naar de middenmoot.

Het onthaal met vlaggen en vuurwerk was een warm welkom voor spelers en toeschouwers op sportpark Wesselopark in Kloetinge.

Het begin van de wedstrijd had anders kunnen starten als de warrig fluitende scheidsrechter Noordhoek wat consequenter had gefloten. Na een aanval in de 2e minuut van Kloetinge was het Marcel Bruggeling die de bal in het volle strafschopgebied weg kon werken. Youri Riepe pikte de bal over de middellijn op en begon een mooi actie. Net voor het strafschopgebied, toen hij alleen op keeper Mitchell Braafhart af ging, werd hij vastgehouden. Scheidsrechter Noordhoek weigerde een kaart te trekken terwijl een kaart wel op zijn plek was geweest en de kleur rood zat er dicht tegen aan. De vrije trap van Joey Valstar was perfect genomen en de bal kwam via onderkant lat het veld weer in. In de 8e minuut floot scheidsrechter Noorhoek voor een onbenullige overtreding. De vrije trap werd door Jeroen de Jonge via de binnenkant van de paal ingekopt, 1-0. S.V. Honselersdijk was in deze fase de betere ploeg en kreeg zowaar wat kansen. Angelo Zwirs was er in de 12e minuut het dichtste bij. Zijn schot ging maar rakelings naast. Na een kwartier was het oprukken van Joey Valstar die zijn broer Brian op rechts vond. Brian passeerde zijn directe tegenstander en werd in het strafschopgebied duidelijk opzij gezet zonder de bal te spelen. Scheidsrechter Noordhoek durfde niet te fluiten en wuifde dit te gemakkelijk weg. Kort daarna viel de 2-0. Xander van der Poel liet Pawel Rubin op snelheid achter zich en trok de bal voor het doel. Rik van Schie was te laat en Luuk van Vossen schoot vervolgens raak. Hierna ging er een hoop mis bij de Dijkse ploeg. De flow was er uit en er moest hard voor geknokt worden om de achterstand niet groter te laten worden. Net voor de rust bepaalde Can Özgan de ruststand op 3-0.

De 2e helft begon niet al te best. Can Özgan mocht doorgaan na een luchtje van buitenspel en scoorde de 4-0. Drie minuten later was het weer Can Özgan die voor de 5-0 zorgde. Even later maakte Youri Riepe de 5-1 en wie weet zorgt S.V. Honselersdijk nog voor een leuk laatste kwartiertje. We hadden verleden jaar ook zo’n wedstrijd meegemaakt uit tegen TAVV waar we met 5-0 achterstonden en het toch nog 5-4 werd. In de 63e minuut een vrije trap van Joey Valstar snel genomen op Nando Kok, maar zijn schot ging rakelings over. De druk werd opgevoerd, maar het mocht niet meer baten. Kloetinge kwam in blessure tijd nog wel op 6-1 door een doelpunt van Ramon Janson.
Met gemende gevoelens werd de verre terug reis naar Honselersdijk aanvaard.

A.s. zaterdag volgt weer een Zeeuwse ploeg. De Meeuwen uit Zoutlande komen dan op bezoek.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rik van Schie, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Pawel Rubin (-70 Ricardo van der Zijden), Leon de Brabander, Youri Riepe, Joey Valstar, Brian Valstar, Nando Kok (-70 Lars Ammerlaan), Angelo Zwirs

Verslag en foto's: Jan de Brabander

Sosef & v/d Knaap