Voorbeschouwing: Kloetinge - S.V. Honselersdijk
vrijdag 19 oktober 2018

Morgenmiddag reist het eerste elftal van S.V. Honselersdijk af naar Kloetinge voor de uitwedstrijd bij de plaatselijke voetbalvereniging. Een reis van anderhalf uur die derhalve met de bus gemaakt zal worden. De grote vraag van dit weekend is: levert de verre reis naar Zeeland ook drie punten op voor de ploeg van trainer Piet Boon?

Vorige week ging de thuiswedstrijd tegen Die Haghe met 0-1 verloren voor de oranjehemden, wat betekende dat S.V. Honselersdijk haar ongeslagen status in de eerste klasse B verloor. Een gezapige pot voetbal werd kort na rust beslist door een doelpunt van Die Haghe, die hiermee ook de koppositie overnamen van de Honselersdijkers.

Dit weekend krijgt de formatie van trainer Piet Boon een herkansing op een driepunter, ditmaal in Kloetinge. Nadat de reis van 122 kilometer gemaakt is, kunnen de oranjehemden om 14:30 uur aan de bak. De Kloetingers staan momenteel op een 11e plaats met 3 punten uit 4 duels. Vorig seizoen wist de club uit Zeeland knap als derde te eindigen in de eerste klasse, wat betekent dat ze voorafgaand aan dit seizoen als titelkandidaat werden bestempeld. Uiteindelijk ging vv Kloetinge in de halve finale van de nacompetitie ten onder tijdens een strafschoppenserie tegen Sportlust'46.

Doordeweeks heeft het eerste elftal van S.V. Honselersdijk nog een oefenwedstrijd gespeeld tegen het eerste elftal van RKVV Westlandia Zondag. Daar zette Honselersdijk een knappe prestatie neer door uiteindelijk met een 3-2 nederlaag van het veld te stappen tegen een derdedivisionist. De doelpunten in de oefenwedstrijd werden gemaakt door Lars Ammerlaan en Angelo Zwirs.

De wedstrijd van komende zaterdag zal om 14:30 uur van start gaan op Sportpark Wesselopark in Kloetinge. De wedstrijd is helaas niet te volgen via WOS Radio, echter is nog niet duidelijk of de collega's van Omroep Zeeland live wedstrijdverslag zullen doen van het treffen tussen Kloetinge en S.V. Honselersdijk.

Tot zaterdag!

Condubouw