Gelukkige overwinning op Forum Sport
zondag 7 oktober 2018

Een klein beetje gestolen was de 2-1 overwinning wel in Voorburg, maar het maakte de spelers van S.V. Honselersdijk niet uit. De dijkenaren wonnen door een doelpunt diep in de 2e helft.
S.V. Honselersdijk was niet beter. Forum Sport was dominant, veel aan de bal en moeilijk te bestrijden. Maar toch werd de wedstrijd door S.V. Honselersdijk gewonnen door het slim te spelen. De spelers bleven geloven in een goed resultaat, dat hebben ze gedaan tot de laatste minuut. De spelers toonden veel strijdlust en de goals vielen op de goede momenten.

Forum Sport kende een goede start in de competitie. Het startte met 2 knappe overwinningen zonder ook maar één doelpunt tegen te krijgen. Aan de ploeg van Piet Boon de taak om hier verandering in te brengen. Hoewel het initiatief gelijk al bij Forum Sport lag, was het S.V. Honselersdijk die in de 4e minuut uit een counter al wist te scoren. Na een knappe ingreep van laatste man Marcel Bruggeling lag het open in de Voorburgse verdediging. De diepte pass van Marcel bereikte op links Tom van Veen en met een simpele beweging passeerde hij de laatste man. Ook de uit zijn doel komende keeper Jouvenaar werd eenvoudig omspeelt en hij scoorde in het lege doel de 0-1. Ook hierna was het S.V. Honselersdijk die gevaarlijk werd voor het Voorburgse doel. Een aantal corners werden ter nauwer nood gestopt door keeper Jouvenaar. Maar het fysiek sterke Forum Sport nam naarmate de wedstrijd vorderde de regie over en S.V. Honselersdijk werd ver teruggedrongen. Vooral Pawel Rubin, die de plaats in nam voor de geblesseerde Branco Kok, had het zwaar aan de rechter kant door de mee opkomende verdedigers. Door de druk van Forum Sport werden er wat lichte overtredingen gemaakt door de Dijkse verdediging. De kritisch fluitende scheidsrechter Korbee hield het kort en gaf een aantal vrije trappen op een gevaarlijke afstand van het doel van keeper Boy Zuijderwijk. In de 12e minuut redde keeper Boy Zuijderwijk knap met de voet de inzet. In de 21e minuut stompte Boy Zuijderwijk de bal uit de doelmond. Maar in de 23e minuut na een lichte overtreding van Michel van Giesen was het raak. Nychel L’ami zag dat de muur niet goed stond en knalde de bal in de korte hoek, 1-1. Het was nu oppassen dat de ploeg van Piet Boon niet overlopen wordt. De Voorburgse formatie speelde een kat en muis spelletje en probeerde de Dijkenaars uit hun tent te lokken, maar de ploeg bleef compact spelen. Hoewel Forum Sport veelvuldig balbezit had kwam het niet tot uitgespeelde kansen. Die waren er wel bij S.V. Honselersdijk. De counters leverden tegen het einde van de rust nog een paar grote kansen op. Zo was Leon de Brabander dicht bij een treffer toen hij alleen op keeper Jouvenaar kon oprukken, maar zijn schot werd door Jouvenaar in de zijnet verwerkt. Vlak voor de rust nog een mooie voorzet van Youri Riepe die maar net naast gekopt werd door Tom van Veen.
De 2e helft weer een fel combinerend Forum Sport die snel een bres wilde slaan in de Dijkse verdediging. Er ontstonden hachelijke situaties voor het doel van Boy Zuijderwijk. Maar de goed georganiseerde verdediging liet Forum Sport niet verder komen dan wat afstandsschoten, die veelal naast en over gingen. S.V. Honselersdijk hield het alleen bij verdedigen en gokken op de counter. In de 65e minuut was het een overtreding op Youri Riepe. De vrije trap van Tom van Veen belandde in een male van spelers voor de voet van Joey Valstar, die nog net het laatste tikkie kon geven en S.V. Honselersdijk op een voorsprong bracht, 1-2. Forum Sport moest risico’s nemen en daar maakte S.V. Honselersdijks goed gebruik van. Zo mocht Nando Kok na een pass van Rick van Schie alleen op keeper Jouvenaar afgaan, maar kon op het laatste moment nog net met handen en voeten door een medespeler afgestopt worden. Forum Sport raakte wat geïrriteerd en binnen 3 minuten deelde de goed leidende scheidsrechter Korbee de eerste 3 gele kaarten uit aan de Voorburgers. In de 80e minuut werd Angelo Zwirs vervangen door Ricardo van der Zijden als steun in de verdediging. Dat was wel even nodig want voor Forum Sport was het alles of niets. In de 85e minuut was er even paniek bij een verre bal waarbij keeper Boy Zuijderwijk en Michel van Giesen elkaar in de weg liepen, maar Pawel Rubin kon nog redding brengen door de bal tot corner te verwerken. Grote opluchting en blijdschap was er na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Korbee. S.V. Honselersdijk had zich keurig staande gehouden tegen een fysiek zeer sterke ploeg zonder ook maar één gele kaart op te lopen.
S.V Honselersdijk staat nu na 3 wedstrijden gedeeld boven aan met Westlandia. A.s. zaterdag komt een Die Hage op bezoek die ook knap boven in mee draait en op een 3e plek staat. Dus belooft weer een topwedstrijd worden op sportpark de Strijphorst.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rik van Schie, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen,Pawel Rubin, Leon de Brabander, Youri Riepe, Joey Valstar, Tom van Veen, Nando Kok, Angelo Zwirs (-80 Ricardo van der Zijden)

Zoomin'