MATCHDAY: Forum Sport - S.V. Honselersdijk
zaterdag 6 oktober 2018

Na de Westlandse Derby van vorige week die op Sportpark de Strijphorst in een gelijkspel eindigde, mag S.V. Honselersdijk deze week de strijd in Voorburg aangaan met Forum Sport. Om 14:30 uur zal er op VoetbalPark ’t Loo afgetrapt worden voor een duel tussen beide clubs. In onderstaande voorbeschouwing lopen we alvast warm voor het duel van vanmiddag.

Voordat we vooruitblikken, kijken we even terug naar de wedstrijd van vorige week. In de derby tegen Westlandia werd op het eigen sportpark gelijkgespeeld. In de eerste helft van de wedstrijd was het aftasten voor beide ploegen, wat resulteerde in een kleine hoeveelheid kansen. In de tweede helft werd het schaakspel opengebroken door een doelpunt van Westlandia. Aanvaller Vince van der Knaap werd door de verdediging van Honselersdijk geen strobreed in de weg gelegd en zo kon de Westlandiaan geheel vrijstaand in het centrum voor de 0-1 aantekenen. S.V. Honselersdijk ging vervolgens risico nemen, door onder meer achterin 1-op-1 te gaan spelen. Het resulteerde uiteindelijk 6 minuten voor tijd in de 1-1, gemaakt door de ingevallen Pawel Rubin. Ondanks grote kansen in de slotfase vielen er geen doelpunten meer op Sportpark de Strijphorst, zodat de puntendeling in een zeer gemoedelijke sfeer door beide teams gevierd kon worden op Super Samstag in de kantine.

Vandaag gaat nummer 3 S.V. Honselersdijk op bezoek bij koploper Forum Sport. De formatie uit Voorburg heeft als enige na 2 duels nog geen averij opgelopen en staat met 6 punten fier aan de leiding van de eerste klasse B. Forum Sport heeft daarnaast nog geen tegendoelpunt hoeven incasseren. Aan de ploeg van trainer Piet Boon is vandaag de taak om hierin verandering te brengen.

Onderlinge historie
Nadat in 1998 de voetbalverenigingen DEVJO en SV Voorburg zijn gefuseerd tot Forum Sport, hebben Forum Sport en S.V. Honselersdijk in competitieverband 10 keer tegenover elkaar gestaan. De laatste onderlinge competitiewedstrijd dateert van het seizoen 2008/2009, toen er na een thuisoverwinning (2-1) in Voorburg een doelpuntloos gelijkspel volgde. De overall tussenstand tussen beide clubs is nipt in het voordeel van de Voorburgers. Forum Sport wist van de 10 onderlinge duels in totaal 4 wedstrijden te winnen, terwijl S.V. Honselersdijk er 3 keer met de winst vandoor ging. In de overige drie duels werden de punten gedeeld.

Vanmiddag zal om 14:30 uur door scheidsrechter Korbee het startsein voor de wedstrijd worden gegeven op Voetbalpark 't Loo. De ploeg van trainer Piet Boon hoopt ook deze week te kunnen rekenen op de steun van het Honselse publiek. Tot vanmiddag!

Sosef & v/d Knaap