Vrijwilliger van de Maand: Henny Ammerlaan
zondag 30 september 2018

Een vereniging kan niet bestaan zonder vrijwilligers, dit geldt uiteraard ook voor onze mooie vereniging. Omdat we bij S.V. Honselersdijk meer dan trots zijn op al onze vrijwilligers, benoemen we in 2018 elke maand iemand tot Vrijwilliger van de Maand. De verkozen vrijwilliger wordt in het zonnetje gezet en ontvangt daarnaast ook een sportief cadeau namens de club.

Vorige maand werd Dick Hendriks met de uitverkiezing in het zonnetje gezet voor zijn jarenlange inzet voor de club als barmedewerker en elftalleider. Het stokje wordt deze maand door Dick doorgegeven aan Henny Ammerlaan. Henny (54) is al zo'n 18 jaar als vrijwilliger van S.V. Honselersdijk terug te vinden op de club. Gisteren was Henny bijvoorbeeld bijna heel de dag terug te vinden op de club om tijdens Super Saturday de barbezetting en keukendienst in goede banen te leiden. In onderstaand interview vragen we Henny naar haar werkzaamheden als vrijwilliger bij S.V. Honselersdijk en vertelt zij ook over wat het nou zo leuk maakt om vrijwilliger te zijn.

Welke werkzaamheden verricht je momenteel als vrijwilliger bij S.V. Honselersdijk?
"Ik ben nu al 18 jaar lang vrijwilliger achter de bar en in de keuken en sinds 8 jaar geleden ben ik commissielid van de kantine. Met deze commissie maken we de planning rond de barbezetting, regelen we de inkoop en werken we nieuwe barmedewerkers in. Daarnaast draaien we zelf bardiensten mee en vallen we waar nodig in als er gaten in de bezetting ontstaan.
Samen met Ab van Dijk en Kim van Zanten ben ik nu lid van de commissie van de kantine, echter zijn we nog op zoek naar een extra lid om ons te versterken. Dus mocht iemand zichzelf hiervoor aan willen melden, is diegene zeker welkom!"

Op welke manier ben je hierbij gekomen?
"Mijn oudste zoon, Sander, ging zo'n 20 jaar geleden op voetbal. Toen hij in de E-pupillen terecht kwam werd ik benaderd door Jeanet van Holsteijn om bar- en keukendiensten mee te gaan draaien. Daar kon ik uiteraard geen nee op zeggen, zodoende ben ik achter de bar beland."

Wat geeft je voldoening bij het uitvoeren van je taken?
"Je krijgt een goed gevoel wanneer je beseft dat je met z'n allen net iets extra's kunt doen. Dan gaat het niet alleen over de normale bar- en keukendiensten, maar ook over de voorbereiding en uitvoering van de catering bij evenementen als het Kerstrad."

Hebben jullie doorgaans genoeg barpersoneel om de bezetting rond te krijgen?
"Over het algemeen kunnen we de bezetting altijd net aan rond krijgen, het liefst zouden we nog een groep vrijwilligers bij het huidige team willen voegen. Hierbij hoef je niet direct te denken aan het draaien van vaste bardiensten, we zijn namelijk ook op zoek naar oproepkrachten die in kunnen vallen wanneer er een gat in de bezetting ontstaat."

Wat zijn je absolute hoogtepunten bij S.V. Honselersdijk?
"Het is altijd leuk als er successen behaald worden, zoals bijvoorbeeld tijdens het afgelopen seizoen met de promotie van het eerste elftal naar de eerste klasse. Van zulke momenten geniet je met z'n allen. Dat is tegelijkertijd ook weer een mooie uitdaging voor ons om genoeg barmedewerkers te vinden en alle randzaken zo goed mogelijk te laten verlopen.
Dat was ook bij oefenwedstrijd tegen Feyenoord enkele jaren terug een hoogtepunt. Om er bij zo'n drukte voor te kunnen zorgen dat alles soepel verloopt achter de bar en in de keuken is een flinke uitdaging."

Wil je nog iets anders kwijt aan de leden van S.V. Honselersdijk?
"Dat het een hele gezellige club is, met heel veel gezellige mensen. En uiteraard dat we hopen dat er veel mensen zich aanmelden als barvrijwilliger, daarvoor kun je terecht bij Ab, Kim en/of mij!"

Hierbij willen we Henny Ammerlaan bedanken voor haar jarenlange inzet voor de club en we wensen Henny nog heel veel succes en plezier toe toe als commissielid van de kantine! Als cadeau heeft Henny een Dfit Activity Tracker ontvangen, waarmee onder meer alle dagelijkse activiteiten en je hartslag gemeten kunnen worden.

Volgende maand zetten we opnieuw een van onze dierbare vrijwilligers in het zonnetje!

Zoomin'