S.V. Honselersdijk wint ook het 2e bekerduel
maandag 10 september 2018

S.V. Honselersdijk behaalde een knappe 2-1 overwinning aan de Melis Stokelaan in Den Haag tegen BMT. Het staat nu aan kop met nog 1 wedstrijd te gaan tegen de zaterdagformatie van Velo.

In deze stevige pot voetbal deelde de matig leidende scheidsrechter Duindam over beide teams nogal wat gele kaarten en zelfs in blessure tijd nog een rode kaart uit. De rode kaart kwam op naam van een BMT speler na een kopstoot op Pawel Rubin. Maar het belangrijkste was een knappe overwinning op de eveneens in de 1e klasse vertoevende BMT.

BMT begon fel aan de wedstrijd en mocht het eerste wapenfeit laten noteren. In de 3e minuut verscheen BMT voor doelman Dahley le Duc, maar zag zijn doelpoging gestopt. Het schot bleek een voorbode voor een duel met kansen over en weer. Na een minuut of tien was het een uithaal van BMT in het strafschopgebied. Op nauwelijks een paar meter afstand van de wegdraaiende Michel van Giesen werd de bal geraakt op zijn arm. Michel ging dus niet bewust met zijn arm naar de bal, maar scheidsrechter Duindam zag hier toch een strafschop in. Ook kreeg Michel nog geel voor deze actie !! De strafschop werd benut en S.V. Honselersdijk stond al gauw achter met 1-0. BMT probeerde door nog feller op de bal te zitten, de Honselersdijkers de genade klap toe te brengen. De ploeg van Piet Boon liet zich niet intimideren door het fysieke geweld. De ploeg kwam zelfs beter uit de strijd en onder aanvoering van Tom van Veen kreeg de ploeg kansen voor de gelijkmaker. In de 20e minuut kwam dan ook de terechte gelijkmaker. Tom van Veen werd goed aangespeeld door Youri Riepe en Tom knalde hard in, 1-1. In de 28e minuut was het Youri zelf die met een uitstekend schot de ploeg op voorsprong zette, 1-2.

De 2e helft was niet hoogstaand. Begin 2e helft was het S.V. Honselersdijk die aandrong, maar geen echte kans creƫerde. BMT bleef nog hoop houden en gooide het laatste kwartier alles op de aanval. Keeper Dahley le Duc voorkwam door een aantal reddingen de gelijkmaker en zodoende won S.V. Honselersdijk ook zijn 2e wedstrijd in het bekertoernooi.
Rest mij nog te vermelden de invalbeurt van Nick van der Kraan en Brian Valstar die beiden hun debuut maakten in het eerste elftal.

A.s zaterdag de 3e wedstrijd voor de beker uit tegen de zaterdagformatie van Velo.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie (geel,-80 Brian Valstar), Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen (geel, -65 Rico Kok), Pawel Rubin, Leon de Brabander, Youri Riepe (geel, 80- Nick van der Kraan), Joey Valstar, Tom van Veen, Angelo Zwirs, Branco Kok

Verslag en foto's: Jan de Brabander

jem-id