5 vragen over de betaling van de contributie met ClubCollect
donderdag 12 juli 2018

Enkele weken terug viel op onze website al te lezen dat S.V. Honselersdijk met ingang van het voetbalseizoen 2018/2019 overstapt op ClubCollect voor de inning van de contributie. ClubCollect is een ondersteunend middel voor onze club om ervoor te zorgen dat contributie innen makkelijker gaat. Hoe gaat de contributie-inning vanaf nu precies in werking? Aan de hand van 5 vragen en evenveel antwoorden brengen we iedereen op de hoogte van de vernieuwde contributie-inning.

Hoe verloopt de betaling van de contributie?
Op 16 juli aanstaande ontvangt ieder lid van S.V. Honselersdijk een betaalverzoek via e-mail of sms, indien deze gegevens bekend zijn bij de club. Mocht dit niet het geval zijn ontvang je het betaalverzoek via de post, maar verzoeken we je wel graag om je e-mailadres en/of telefoonnummer door te geven via ledenadministratie@svhonselersdijk.nl. In het betaalverzoek staat een link waarmee je op jouw persoonlijke betaalpagina komt. Op deze pagina is het mogelijk om via iDeal de contributiebetaling te voldoen.

Wat gebeurt er met de automatische incasso waar ik eerst gebruik van maakte?
Indien je gebruik maakte van een automatische incasso bij de betaling van de contributie, vervalt deze automatisch. S.V. Honselersdijk draagt hiervoor de zorg, de leden van S.V. Honselersdijk hoeven geen actie te ondernemen op dit gebied.

Kan ik ook met een automatische incasso betalen in plaats van iDeal?
Het is mogelijk om voor een betaling via automatische incasso te kiezen in plaats van een betaling met iDeal. Op de persoonlijke betaalpagina kan er gekozen worden voor een automatische incasso. Let op: bij een automatische incasso dien je genoeg saldo op de desbetreffende rekening te hebben op de door ClubCollect aangegeven datum. Mocht dit niet zo zijn, ontvang je per mislukte incasso een 'boete' van €3,50.

Kan het contributiebedrag ook gespreid betaald worden?
Het is mogelijk om de betaling gespreid te doen door op de persoonlijke betaalpagina een machtiging te verstrekken aan ClubCollect. Met de gespreide betaling wordt het totale bedrag opgedeeld in stukken en op de door ClubCollect vastgestelde data afgeschreven.

Hoe kan ik zien of de betaalpagina echt van ClubCollect is?
De eerste mail of sms zal verstuurd worden op maandag 16 juli. In deze mail of sms zal nadrukkelijk de naam van ClubCollect en S.V. Honselersdijk genoemd worden. Ten slotte is het mogelijk om de naam van ClubCollect bij de iDeal betaling of automatische incasso te verifiëren. De betaling zal namelijk moeten worden gedaan aan "ClubCollect Payments STG". Door bovenstaande punten te checken, kan met zekerheid gezegd worden dat alles goed verloopt.

We hopen iedereen voldoende geïnformeerd te hebben over het gebruik van ClubCollect. Let er op dat op maandag 16 juli het eerste betaalverzoek verstuurd zal worden. Zorg ervoor dat bij de club zowel e-mailadres, telefoonnummer als adresgegevens bekend zijn, doe dit via een e-mail naar ledenadministratie@svhonselersdijk.nl.

Sosef & v/d Knaap