Brian Valstar nieuwe aanwinst voor selectie van S.V. Honselersdijk
dinsdag 26 juni 2018

Voor komend seizoen heeft S.V. Honselersdijk de selectie opnieuw weten te versterken met een talentvolle voetballer. Naast Rico Kok en Rik van Schie komt ook Brian Valstar vanaf komend seizoen uit voor de oranjehemden. Brian, het 18-jarige broertje van selectiespeler Joey, maakt de overstap van de A-junioren van Westlandia naar de senioren selectie van S.V. Honselersdijk.

In onderstaand interview maken we alvast kennis met de rechtsbenige buitenspeler, die voor velen al een bekend gezicht is door zijn eerdere periode als speler van onze club.

Zou je jezelf voor kunnen stellen aan de supporters van Honselersdijk?
"Ik ben Brian Valstar, 18 jaar en ik speelde afgelopen seizoenen bij Westlandia. In de jeugd ben ik bij S.V. Honselersdijk begonnen, waarna ik als eerstejaars B-junior naar Westlandia vertrok. Vanaf komend seizoen keer ik echter weer terug naar de club waar het voor mij allemaal begon."

Wat is de belangrijkste reden geweest voor de overstap naar S.V. Honselersdijk?
"Een belangrijke reden voor mij is dat ik hier eigenlijk allemaal bekenden tegenkom. Aangezien ik hier tot en met de C-junioren heb gespeeld, ken ik nog veel jongens. Daarnaast raakte ik een beetje het plezier kwijt bij Westlandia, het was moeilijk om mezelf elke keer weer 100% op te laden voor wedstrijden."

Wat zijn je persoonlijke ambities bij je terugkeer?
"Mijn persoonlijke doel is om zo snel mogelijk nog beter te worden en uiteindelijk in het eerste elftal komen te spelen. Maar het is natuurlijk het belangrijkst dat we als selectie zijnde zo goed mogelijk presteren."

Wat zijn tot nu toe de hoogtepunten uit je voetbalcarrière?
"In mijn eerste periode bij S.V. Honselersdijk ben ik Westlands Kampioen geworden. Dit jaar heb ik met Westlandia JO19-1 nog meegedaan aan de nacompetitie voor promotie naar de 1e divisie, wat ook een mooie ervaring was."

Kijk je er naar uit om samen met je broer Joey te gaan voetballen?
"Ja zeker wel. Het heeft niet meegespeeld in mijn keuze voor S.V. Honselersdijk, maar we hebben wel altijd gezegd dat we een keer samen met elkaar in een elftal willen spelen. Het zou mooi zijn als dat nu bij S.V. Honselersdijk zou gebeuren."

Wat zijn je sterke punten en wat zijn verbeterpunten waaraan je wil gaan werken?
"Mijn sterke punt is op snelheid een 1-op-1 actie uitvoeren. Wat ik nog graag wil verbeteren is het rustig blijven aan de bal en ook wil ik mijn linkerbeen nog beter ontwikkelen."

Na de zomerstop zal Brian Valstar aansluiten bij de selectie van trainer Piet Boon. We wensen Brian veel succes voor komend seizoen als speler van S.V. Honselersdijk! Op onderstaande foto poseert Brian in een shirt van S.V. Honselersdijk met aanvoerder Marcel Bruggeling van het eerste elftal.

Zoomin'