Voetbalzaterdag 19 mei: wie speelt waar?
zaterdag 19 mei 2018

Het einde van de reguliere competitie nadert, veel elftallen beginnen vandaag aan één van de laatste wedstrijden van dit seizoen. Welke teams spelen nog ergens om? We zullen enkele wedstrijden uitlichten die zeker het bekijken waard zijn!

Het eerste elftal
Logischerwijs beginnen we het overzicht met het vlaggenschip van de club. Het elftal van trainer Piet Boon kreeg vorige week voor het eerst sinds 7 wedstrijden een nederlaag te verwerken. De nederlaag tegen HVC'10 (2-3) zorgde voor een bittere nasmaak, aangezien concurrent UVS ook punten liet liggen tegen DoCoS (1-1) in de strijd om de derde periodetitel. De oranjehemden maken nog steeds kans op een ticket voor de nacompetitie, echter dienen de Honselersdijkers dan wel zelf twee keer te winnen. Om te beginnen in de uitwedstrijd tegen DSO. In Zoetermeer gaat het eerste elftal vanaf 14:30 op zoek naar drie punten.

Het tweede elftal
Niet alleen het eerste elftal maakt nog kans op een plek in de nacompetitie voor promotie, ook het tweede selectie-elftal staat er heel goed voor in de (reserve) eerste klasse. Als koploper in de laatste periode begint het elftal van trainer Frank van Zijl vandaag aan de uitwedstrijd tegen Quick Boys. Mocht het zo zijn dat de oranjehemden om 12:00 uur winnen en concurrent SC Monster punten laat liggen, dan sleept het tweede elftal vandaag al de periodetitel binnen!

JO11-3
Het elftal van JO11-3 is eigenlijk al kampioen, maar speelt vanochtend op Sportpark de Strijphorst alsnog een kampioenswedstrijd tegen FC 's-Gravenzande. De aftrap vindt plaats om 8:30 uur. Na afloop van de wedstrijd zal het kampioenschap van de pupillen uiteraard gevierd worden!

JO17-2
Een thuiswedstrijd tegen de koploper, terwijl je zelf op een tweede plek staat. Dat is wat de jongens van JO17-2 te wachten staat om 11:00 uur. DVV Delft komt op bezoek op Sportpark de Strijphorst. Het gat tussen beide teams is 6 punten, met nog 2 wedstrijden voor de boeg. De oranjehemden moeten de wedstrijd dus winnen om in theorie nog de eerste plaats op de laatste speeldag over te kunnen nemen van de Delftenaren. Daarnaast staat de nummer 3 slechts twee punten achter op de Honselse formatie, wat betekent dat ook die plaats nog niet is veilig gesteld. JO17-2 heeft vandaag dus nog genoeg om voor te spelen, we hopen dat ze de drie punten in Honselersdijk weten te houden.

JO19-2
Het eerste elftal van de JO19-jeugd is vandaag vrij, maar het elftal van JO19-2 treedt vandaag aan tegen Graaf Willem II VAC. JO19-2 sluit de voetbaldag namens S.V. Honselersdijk af, gezien het late tijdstip waarop zij beginnen aan de uitwedstrijd. De aftrap wordt namelijk om maar liefst 17:10 (!) verzorgd.

We wensen deze elftallen, net als alle overige teams van S.V. Honselersdijk die vandaag in actie komen, veel succes toe bij een van de laatste wedstrijden van dit seizoen. Laten we er met z'n allen een mooie, sportieve zaterdag van maken!

Prins Group