Scheidsrechtersavond op 23 april met Jeroen Manschot
maandag 16 april 2018

Iedereen die zelf voetbalt of een wedstrijd bekijkt, beleeft en beoordeelt bepaalde situaties anders dan de scheidsrechter. Dat is niet vreemd, aangezien iedereen de wedstrijd door een andere bril bekijkt.

Om wat meer begrip te krijgen voor de beslissingen van de arbitrage hebben we bij S.V. Honselersdijk een Eredivisie-scheidsrechter uitgenodigd: Jeroen Manschot. Op maandagavond 23 april vertelt hij over zijn ervaringen als scheidsrechter op het hoogste niveau van Nederland en in de Europa League. De avond zal om 19:30 van start gaan in de kantine, waarna er rond 22:00 afgefloten zal worden.

De club hoopt met de scheidsrechtersavond bij te kunnen dragen aan een beter sportklimaat op de Honselse voetbalvelden. We nodigen hierbij dan ook iedereen uit voor deze speciale avond: van spelers tot aan leiders, jeugdtrainers en (potentiƫle) scheidsrechters.

Om de spelregelkennis van de bezoekers alvast te testen, heeft Jeroen Manschot de volgende vraag:
Onderstaande beelden tonen een spelsituatie. Wat zou de scheidsrechter in deze situatie moeten beslissen volgens de officiƫle spelregels?
Het antwoord ontvang je op maandagavond 23 april!

Zoomin'