Knappe zege zaal 1 zorgt voor handhaving
zondag 15 april 2018

Door een 4-10 zege op bezoek bij Leekster Eagles is S.V. Honselersdijk ook komend seizoen 1e divisionist. Na een lange reis naar Groningen sloot de Dijkse ploeg af met een 3-3 tussenstand halverwege. De 2e helft werd de voorsprong uitgebouwd naar 3-6 waarna de ploeg uit Leek bij 4-6 risico’s ging nemen waarna S.V. Honselersdijk het goed uitspeelde naar 4-10.

S.V. Honselersdijk begon scherp aan de wedstrijd, naast dat het andere Oranje nog strijd om handhaving was er door de goede reeks zelfs nog uitzicht op de 3e periode. Iets wat na de dip kort na Texel-gate nog ver weg was. Coach Naim el Yousfi en de spelers hebben echter de drive weten te vinden, en ondanks enkele uitglijders in die periode, zijn er daarnaast echter wel goede resultaten neergezet wat nu ook gezorgd heeft voor een hernieuwde opmars op de ranglijst met misschien wel een 5e plaats in de eindrangschikking.

Het goede begin zorgde voor 3 maal een voorsprong in de 1e helft. Evenzovele malen kwam Leek terug op gelijke hoogte door treffers van Stefan Brouwer. Vooral ook een beetje daar S.V. Honselersdijk nog wel eens rommelig speelde. Na de pauze werd de voorsprong vergroot en wisten de Eagles niet meer terug in de wedstrijd te komen. Ook niet toen er door de Groningse ploeg bij 4-6 gekozen werd om de laatste 4 min. met een inschuivende keeper te spelen. Mo Laari scoorde 3 maal, Kenan Koseoglu, en James Dhanai volgden zijn voorbeeld 2 maal. De overige 3 treffers werden verdeeld door Né-Shawn Morris, Annouar Attal Haoui en Othman El Hammouchi (gaf met een super actie vanuit achteren diverse tegenstanders en de keeper het nakijken).

a.s. vrijdag 20 april speelt S.V. Honselersdijk de laatste wedstrijd dit seizoen. De nummer 3 op de ranglijst,Texel, komt dan op bezoek. Om 20:30 uur wordt er weer afgetrapt in de Honselse Sosefhal. Inzet is de 5e plek op de ranglijst en de kans die er nog is op de 3e periode. Kom gezellig langs in de Sosefhal genieten van Topzaalvoetbal !

Condubouw