Vrolijk Pasen voor S.V. Honselersdijk
maandag 2 april 2018

Ook hekkensluiter Nieuwkoop was zaterdag niet bij machte om een halt toe te roepen aan de inmiddels imposante serie waar S.V. Honselersdijk aan bouwt. In een mindere wedstrijd waren de Dijkenaren de Nieuwkopers vrij simpel de baas (0-3). Nieuwkoop werd voor de pauze aan alle kanten voorbij gelopen en halverwege was de beslissing al gevallen met een 0-2 tussenstand.

S.V. Honselersdijk opende sterk en had in de eerste tien minuten al twee goede mogelijkheden. O.a. Angelo Zwirs was dicht bij een treffer toen hij samen met 2 verdedigers op doelman Thomas Boekestein af liep, maar een teenlengte tekort kwam om de steekbal te verzilveren.

Zoals gezegd begon de formatie van Piet Boon uitstekend aan de wedstrijd. Nieuwkoop werd opgejaagd en vastgezet en S.V. Honselersdijk bouwde mooie aanvallen op via de flanken. Het was dan ook niet verwonderlijk dat S.V. Honselersdijk na 24 minuten verdiend op een 1-0 voorsprong kwam. Nando Kok werd randje strafschopgebied onderuit gehaald en scheidsrechter Spaans floot terecht voor een vrije trap. Joey Valstar mocht iets buiten de 16-meter aanleggen en met een fijne vrije trap liet hij keeper Boekestein kansloos, 0-1. Een paar minuten later was het gelijk weer raak. Weer mocht Joey Valstar een vrije trap nemen en nu was het Pawel Rubin die het laatste tikje gaf, 0-2. Nieuwkoop stelde in de eerste helft weinig voor. De omschakeling ging heel traag bij de thuisploeg waardoor iedere keer weer de Dijkse verdediging zich op tijd kon herstellen. In het eerste bedrijf moest keeper Boy Zuiderwijk slechts één keer handelend optreden toen hij zich moest strekken om een schot van Nieuwkoop-spits onschadelijk te maken. In het laatste kwartier van de eerste helft kregen de Dijkenaars nog vele mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen.

De tweede helft bracht niet wat het meegereisde publiek verwachtte. Het was nu Nieuwkoop die het voortouw nam en S.V. Honselersdijk onder druk zette. Het kreeg zowaar kansen, maar de Nieuwkoopse spitsen gingen slecht met de kansen om. Coach Piet Boon zag zijn ploeg te ver inzakken en maakte dat zijn pupillen vanaf de kant luidkeels duidelijk. Hij maande zijn ploeg naar voren en simpel te voetballen. Maar de dijkenaars bleven te veel lopen met de bal met als gevolg veel balverlies. Toch kreeg het de beste kansen in de counters en verzuimden ze de wedstrijd definitief op slot te gooien. Met nog een kwartier te spelen koos Nieuwkoop voor een slotoffensief, maar de ruimte die S.V. Honselersdijk daar bij kreeg werd goed benut. Het was Angelo Zwirs die Nando Kok in de diepte aanspeelde. In het strafschopgebied werd Nando onderuit gelopen en een strafschop was een feit. Tom van Veen schoot de toegewezen penalty raak en bracht de stand op 0-3. Het doelpunt gaf de ploeg meer rust en speelde de wedstrijd zonder zorgen uit.

Zaterdag de kraker tegen koploper Die Haghe. Die Haghe laat de laatste weken nogal wat steekjes vallen en S.V. Honselersdijk is met een goed reeks bezig. Wie weet zorgt de S.V. Honselersdijk voor een stunt.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden, Branco Kok, Joey Valstar , Youri Riepe, Leon de Brabander, Angelo Zwirs , Nando Kok, Tom van Veen (A, -80 Bryan de Brabander)

Wedstrijdverslag door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek