Rik van Schie vanaf volgend jaar speler van S.V. Honselersdijk
maandag 19 maart 2018

Het huidige voetbalseizoen is pas iets over de helft, toch heeft de selectie van S.V. Honselersdijk voor volgend seizoen al een nieuwkomer mogen verwelkomen. Rik van Schie, momenteel speler van RKVV Westlandia Zondag 2, zal vanaf volgend jaar het oranje shirt van S.V. Honselersdijk dragen. Voor velen is Rik een bekend gezicht, aangezien hij op steenworp afstand van het sportcomplex woont en zijn gehele leven al met enige regelmaat op onze vereniging terug te vinden is.

Hoewel Rik pas vanaf komend seizoen zijn kwaliteiten op het veld kan laten zien, maken we in onderstaand interview alvast kennis met Rik.

Zou je jezelf voor kunnen stellen aan de supporters van Honselersdijk?
"Ik ben Rik van Schie, 21 jaar en momenteel nog speler van RKVV Westlandia Zondag 2. Ik woon mijn gehele leven al op steenworp afstand van S.V. Honselersdijk en ben dus wel een echte Honselersdijker."

Waarom hebben we je nog niet eerder kunnen bewonderen in het oranje shirt van Honselersdijk?
"Ik ben met twee andere vrienden uit Honselersdijk van kleins af aan begonnen bij RKVV Westlandia. Toen die vrienden bij S.V. Honselersdijk gingen voetballen, heb ik besloten om de uitdaging bij Westlandia nog aan te gaan. Uiteindelijk heb ik veel mooie momenten mogen beleven bij Westlandia, met onder meer het Landelijke kampioenschap met het tweede zondagelftal en de huldiging van het eerste elftal op het Wilhelminaplein in Naaldwijk."

Wat is de belangrijkste reden geweest voor de overstap naar S.V. Honselersdijk?
"Dit zijn eigenlijk verschillende redenen geweest. S.V. Honselersdijk is een mooie, gezellige vereniging met de sportieve ambitie om zo hoog mogelijk in de tweede klasse te eindigen. Daarnaast voetballen er veel vrienden bij Honselersdijk, zowel in de selectie als daarbuiten."

Op welke positie kunnen we je vanaf volgend seizoen bewonderen?
"Als linksbenige speler voetbal ik al een aantal jaar als linksback. Ik hoop ook volgend seizoen op deze positie te kunnen spelen."

Wil je verder nog iets kwijt aan de lezers?
"Het enige wat ik nog wil zeggen is dat ik er heel veel zin in heb om de sportieve ambities van de club waar te kunnen maken!"

Na de zomerstop zal Rik aansluiten bij de selectie van trainer Piet Boon. We wensen Rik veel succes voor komend seizoen als speler van S.V. Honselersdijk! Op onderstaande foto poseert Rik in een shirt van S.V. Honselersdijk met trainer Piet Boon en aanvoerder Marcel Bruggeling van het eerste elftal.

Prins Group