Wedstrijd zaal 1 haalt einde niet
zondag 18 maart 2018

Door een actie van een gefrustreerde tegenstander haalde de wedstrijd van de zaalvoetballers van S.V. Honselersdijk het einde niet. Dit gebeurde bij een 0-10 voorsprong in de uitwedstrijd bij hekkensluiter AC Kingdom. De tussenstand, en de dreigende degradatie, zorgden voor frustratie bij een Amsterdamse speler waardoor hij, na een rode kaart vanuit de kleedkamer, een waterfles de zaal ingooide. Ook de coach van de ploeg uit de hoofdstad werd weggestuurd. Het arbitrale trio laste hierop een afkoelingsperiode in, om even later de wedstrijd definitief te staken met nog 11 minuten zuivere speeltijd op de klok.

S.V. Honselersdijk was met een aardig volledige selectie naar Amsterdam getogen. James Dhanai was weer terug, alleen keeper Alami Attal Haoui moest zich vanwege ziekte afmelden. Hij werd uitstekend vervangen door jeugdkeeper Barry Botman, die tot het moment van staken de “0” wist te houden. Een geconcentreerd spelend S.V. Honselersdijk wilde kost wat kost de 3 punten mee naar het Westland nemen, puntverlies bij deze tegenstander zou de ploeg van Naim el Yousfi in grote problemen kunnen brengen. Vanaf het begin waren de Westlanders de betere ploeg, maar waren in de afronding vaak niet dodelijk genoeg. Toch liep de score geleidelijk op. Na 0-5 bij rust was het op het moment van staken 0-10. Né-shawn Morris scoorde 4 maal. De andere treffers werden verdeeld door Kenan Koseoglu, Mo Laari, Farid El Hammouchi, Ali Chibani, Anouar Attal Haoui en James Dhanai.

De Honselse ploeg, gesteund door vele supporters, was danig teleurgesteld omtrent de beslissing van de scheidsrechters om de wedstrijd te staken. Op zich was er niet al te veel aan de hand, een eenmansactie van een Kingdom speler en de Amsterdamse coach die een opmerking maakte maar ook verder niet heftig protesteerde. De wedstrijd had in ogen van de Westlanders gemakkelijk verder gespeeld kunnen worden. Er was geen agressie vanuit Kingdom naar S.V. Honselersdijk. Ook de verwachting, welke de scheidsrechters uitspraken, dat de Amsterdammers, wanneer de wedstrijd hervat zou worden, misschien over zouden gaan tot hard spel, was geen enkele indicatie voor. De overgebleven AC Kingdom spelers waren relaxt en bedankten na afloop zelfs de Honselse aanhang voor de sfeer die zij creëerden in tegenstelling tot het handjevol Amsterdamse fans wat de moeite had genomen om naar het nette sportcentrum Ookmeer te komen.

Nu wacht er voor het andere oranje 2 thuiswedstrijden. Op 23 en 30 maart wordt er respectievelijk tegen Urk en het Knooppunt om 20:30 uur afgetrapt in de Honselse Sosefhal.

Ook Dames S.V. Honselersdijk halen de dubbele cijfers
de dames van s.v. Honselersdijk hebben het kampioenschap nog steeds in eigen handen. De voorsprong bedraagt 3 punten en ook het doelsaldo wordt met de week beter. Al voor de 3e wedstrijd op rij halen de Honselse zaalvoetbalsters de dubbele cijfers. In de wedstrijd tegen HBSS werd het, evenals vorige week tegen DSVP, 1-12. Dione van Loenen scoorde 5 maal. Inge Versteeg was 4 maal trefzeker. Jenny van Steeg liet 2 maal het net bollen en dan missen we er nog 1 die werd gescoord door Marloes Scholtes.

In de bijlage ook een foto van Ne-Shawn Morris die 4 maal scoorde
Foto: Martin van Oostveen