Zaal 1 vrijdag thuis tegen Salaam
woensdag 7 maart 2018

Deze vrijdag om 20:30 trapt het 1e zaalteam af voor de wedstrijd tegen Salaam. De bezoekers behoeven de kortste afstand af te leggen in vergelijking met alle andere teams in de 1e divisie. Salaam komt uit Rotterdam, en wellicht kunnen we dan wel spreken van een “derby”.

Na de 2-1 winst op Leekster Eagles hebben de mannen van coach Naim el Yousfi weer wat meer lucht en een zege op Salaam zou de afstand tot de onderste 4 ploegen, waaronder Salaam, verder vergroten. De Rotterdamse ploeg heeft tot op heden eigenlijk 20 punten behaald, 1 meer dan s.v. Honselersdijk. Maar beide ploegen zijn de enige ploegen in de 1e divisie A die punten in mindering hebben gekregen. Salaam heeft nogal moeite met het bereiken van Leek. Pas afgelopen maandag, in de 3e poging, lukte het de Rotterdamse ploeg om het Groningse Leek (zij het dan iets te laat) te bereiken. Voor de 2 eerder mislukte pogingen kreeg het totaal 7 punten in mindering. Zoals bekend kreeg s.v. Honselersdijk in de nasleep n.a.v. de gebeurtenissen op Texel 3 punten in mindering. Derhalve heeft s.v. Honselersdijk nu 16 punten en Salaam 13 punten. Te verwachten mag zijn dat Salaam a.s. vrijdag wel op tijd in de Sosefhal aanwezig zal zijn.

Coach Naim el Yousfi kan na vorige week beschikken over een grotere groep wat zich al gelijk uitbetaalde in 3 punten. De wedstrijd tegen Leekster Eagles was zeker promotie voor het zaalvoetbal. Niet altijd even goed, maar de spanning vergoedde een hoop. Het aanwezige publiek heeft zich dan ook meer dan vermaakt ! Tegen Salaam is de verwachting dat de mannen in het oranje weer tot het “gaatje” moeten gaan om de winst binnen te slepen.
Wij nodigen u dan ook uit om zaal 1 aan te komen moedigen. De toegang is gratis en u zult zeker geen spijt hebben van uw bezoek. De ingang van de Sosefhal is nu dit seizoen op vrijdagavond, wanneer het 1e team thuis speelt, gewoon de hoofdingang bij het grote parkeerterrein aan de Condorhorst.

Ook volgende thuiswedstrijd kunt u alvast in uw agenda noteren. Dan speelt s.v. Honselersdijk op vrijdag 23 maart weer een thuiswedstrijd en wordt er op de gebruikelijke tijd van 20:30 uur afgetrapt. Zvv Urk is dan de tegenstander.

Condubouw