Een wedstrijd om gauw te vergeten
zondag 18 februari 2018

Het was een wedstrijd om gauw te vergeten. Op sportpark Adegeest in Voorschoten, verloor de S.V. Honselersdijk met 2-0 tegen Voorschoten'97. De doelpunten werden in het eerste kwartier gemaakt en daarna zakte de wedstrijd naar een bedenkelijk niveau. Voor de stand betekend het dat S.V. Honselersdijk weer terug te vinden is in het 2e rijtje.

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden, speelde de ploeg van Piet Boon zeker geen kansloze partij tegen Voorschoten. De thuisploeg ging echter efficiƫnter met de kansen om dan de Dijkenaars. Dekkingsfoutjes waren debet aan deze tegentreffers.

S.V. Honselersdijk had de kans op de openingstreffer, maar verzuimde te scoren. De eerste kans van Voorschoten was wel raak en wel na 4 minuten. Kevin Koek kon, namens Voorschoten'97 uit een corner vrij inkoppen, 1-0. Even later was het een diepte bal op Angelo Zwirs waar zijn directe tegenstander de bal terug kopte op zijn eigen doelman van der Niet. Angelo zat er nog tussen en het lobje over de doelman werd nog op tijd van de doellijn gehaald. Toch oogde de Dijkse equipe onrustig en kon zijn draai in de beginfase niet vinden. Zo lag na een kwartier de 2e treffer al achter keeper Boy Zuiderwijk. Uit een voorzet wist Nicky Guijt 2-0 te scoren. Hierna liet Voorschoten het initiatief over aan S.V. Honselersdijk. Voorschoten trok zich terug op eigen helft. Hierdoor was het moeilijk een redelijke aanval op te zetten. Met name de balsnelheid was te traag om het Voorschoten moeilijk te maken. Het meeste gevaar kwam uit stilstaande situaties. Zoals vrije trappen en corners. In de 24e minuut was het de kans op de aansluitingstreffer. Een corner van Joey Valstar bereikte bij de verste paal Pawel Rubin. Vlak voor keeper van der Niet schoot Pawel rakelings over.

De tweede helft bracht niet veel spektakel meer. Voorschoten was bezig zijn voorsprong te consolideren en hield het verdedigend dicht. Voor de ploeg van Piet Boon was het moeilijk een opening te vinden. Veel diepte passes kwamen niet aan of er werden verkeerde keuzes gemaakt. In de 60e minuut bracht Piet Boon nieuwe wissels in het veld voor meer aanvallende acties. Dit had bijna effect. Invaller Nando Kok kon in de 65e minuut alleen op keeper van der Niet af gaan, maar werd gestuit door de doelman. Hoewel de Dijkenaars nog enkele kansen kregen, werd er niet meer gescoord daar de scherpte ontbrak voor de afronding.

De voorjaarsvakantie breekt aan zodat er geen competitie is voor de komende 2 weken voor ons eerste team. Op 3 maart speelt S.V. Honselersdijk vriendschappelijk uit tegen 1e klasser Forum Sport. Hier kan de accu weer opgeladen worden.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Marcel Bruggeling (A), Bryan de Brabander (-60 Tim van der Meer), Branco Kok, Frank Vellekoop (-65 Nando Kok) , Youri Riepe, Leon de Brabander, Angelo Zwirs, Tom van Veen, Joey Valstar

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst