Geflatteerde nederlaag S.V. Honselersdijk zaal
zondag 18 februari 2018

In de 6e thuiswedstrijd haalde S.V. Honselersdijk voor het eerst geen punten in een thuisbeurt. Koploper White Stones toog met een 2-9 zege huiswaarts. In tegenstelling tot wat de stand doet vermoeden was het krachtsverschil geringer. De Dijkse ploeg gaf in een korte pauze na rust niet thuis en kreeg in 2 min. 4 tegentreffers tegen. Funest voor de wedstrijd.

S.V. Honselersdijk kende een roerige week, de uitspraak van de tuchtcommissie n.a.v. de gebeurtenissen na de wedstrijd op Texel zorgde voor een boete, 3 punten in mindering en schorsingen voor coach Yuri vd Smitte en speler James Dhanai. Het zorgde er ook voor dat S.V. Honselersdijk en vd Smitte per direct de samenwerking beƫindigen. Naim el Yousfi neemt de taken van vd Smitte over. Hij heeft het niet makkelijk want hij dient momenteel door div. oorzaken wat nieuwe spelers in te passen. En niet alle (nieuwe) spelers hebben momenteel door wat er voor nodig is om 1e divisie zaalvoetbal te spelen. Want door ook de 3 punten aftrek is S.V. Honselersdijk in de gevarenzone van de 1e divisie terecht gekomen. Teveel spelers laten hun eigen belang voor gaan en verliezen daardoor het teambelang uit het oog.

Een van de nieuwe spelers die wel een openbaring is, is Othman el Hammouchi. Door El Yousfi tot aanvoerder gekroond. Hij nam vrijdagavond bij een 0-2 achterstand knap de 1e Dijkse treffer voor zijn rekening. Tot de slotminuut van de 1e helft bleef deze tussenstand op het scorebord en maakte het andere Oranje het de koploper meer dan lastig. Grote kansen waren er zeker voor de thuisploeg, maar teveel frivoliteit in de afwerking en de Egmondse keeper stonden Dijks succes in de weg. Wellicht dat de 1-3 in de slotminuut van de 1e helft een mentale tik gaf, want direct na de pauze was S.V. Honselersdijk zo slecht bij de les dat White Stones maar liefst 4 keer mocht scoren. Het was het sein voor keeper Joos de Kiewit om zijn plek in de goal af te staan. Was hij vorige week tegen Hovocubo nog een van de sterkhouders van het team, vrijdagavond was hij niet geheel fit en moest daardoor ook enkele malen onnodig de gang naar het net maken. 1e keeper Rowdy Jansen is nog niet beschikbaar en dus ging 3e keeper Alami Attal Haoui tussen de palen. Hij hield zich lange tijd knap staande, maar moest in de slotminuut zich nog 2 keer gewonnen geven. Hier tussendoor had zoon Anouar Attal Haoui de 2e Dijkse treffer voor zijn rekening genomen. S.V. Honselersdijk was op dat moment moegestreden en niet meer bij machte om in de laatste minuten ook nog goed tegenstand te bieden. De Noord Hollanders waren fysiek sterker, vochten voor elke meter, en doordat de scheidsrechters het mannelijke voetbal ook toelieten, waren er een aantal momenten waar de Dijkse spelers niet ongeschonden uit de strijd kwamen.

Voor coach Naim el Yousfi en de technische en medische staf druk en hard werk om ervoor te zorgen dat het team snel op orde is om punten te gaan pakken. Komende vrijdag wacht in Den Helder de uitbeurt bij de nummer 2, Zeemacht. Daarna staan er 2 thuiswedstrijden op het programma tegen Leekster Eagles en Salaam. (2 en 9 maart)
Ook nederlaag S.V. Honselersdijk zaal dames

Ook de dames hadden een slechte week. Op bezoek bij de nummer 3, Nootdorp, waren er teveel dames niet fit waardoor er een zware 1-7 nederlaag geleden werd. Marloes Scholtes was verantwoordelijk voor de eretreffer. Te hopen voor de dames valt dat zij snel weer herstellen want a.s. woensdag 21 maart wacht om 21:00 uur in de Pijl naaste achtervolger Barendrecht. Dames 1 heeft 3 verliespunten minder als Barendrecht, dus het is erop of eronder!

Verslag: Peter Botman
Foto's: Martin van Oostveen