Voorbeschouwing S.V. Honselersdijk - UVS
vrijdag 9 februari 2018

Morgenmiddag treedt het eerste elftal op Super Saturday aan tegen UVS uit Leiden. Het belooft een spannend duel te worden, aangezien beide ploegen de 5e plek op de ranglijst delen.

Vorige week speelde de formatie van trainer Piet Boon gelijk tegen Valken'68: 2-2. In de thuiswedstrijd kwam S.V. Honselersdijk voor rust op voorsprong door een doelpunt van Tom van Veen, waarmee ook de ruststand bepaald was: 1-0. De supporters stonden nog niet eens klaar langs het kunstgrasveld voor de hervatting van de wedstrijd of de 1-1 was al gevallen. Zoals vaker dit seizoen toonde de Honselse formatie veerkracht door een kwartier later op een 2-1 voorsprong te komen, ditmaal door een eigen doelpunt van een Valkenburgse verdediger. Een laat doelpunt van Valken'68 zorgde uiteindelijk voor een puntendeling aan de Strijphorst.

Deze week komt UVS op bezoek voor de derde wedstrijd van 2018. De Leidenaren speelden vorige week gelijk tegen SVC'08 (1-1), waardoor het rondom de plaatsen 4 tot en met 7 op de ranglijst razend spannend is. Zoals zichtbaar is op de ranglijst onderaan deze voorbeschouwing, staan S.V. Honselersdijk en UVS in punten gelijk met concurrent SVC'08. De wedstrijd van zaterdag zal gezien de grote belangen dus een spannende pot worden.

Beide ploegen ontmoetten elkaar pas 3 keer, waarbij S.V. Honselersdijk in drie duels slechts 1 punt wist te behalen. Eerder dit seizoen werd het op Sportpark de Kikkerpolder 1-1, mede door een doelpunt van Tom van Veen.

We hopen deze zaterdag alle Honselersdijk-supporters weer langs het veld te zien om de drie punten binnen te slepen. Na afloop wordt er een mooi Super Saturday feest georganiseerd in de kantine van S.V. Honselersdijk. Tot zaterdag!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek