S.V. Honselersdijk laat winst in de laatste minuut glippen
zondag 4 februari 2018

De wedstrijd tegen Valken’68 betekent de eerste wedstrijd in de 2e seizoenshelft. De heenwedstrijd ging toen verloren met 3-0. Na een kwartier voetballen stond S.V. Honselersdijk al met 10 man en kon het tegen de fysiek sterke ploeg niet bolwerken.

S.V. Honselersdijk is nu bezig aan een sterke reeks. De laatste 6 wedstrijden is er niet meer verloren en kan dus een spannende wedstrijd worden. Bij S.V. Honselersdijk waren in de opstelling weinig verrassingen voor de subtopper tegen Valken’68, de formatie van Piet Boon is ongewijzigd ten opzichte van het duel bij SVC’08 (3-2 winst). De Valkenburgers verloren verleden week tegen koploper Die Haghe en mochten ze nog titelaspiraties hebben dan moest er gewonnen worden.

Door de overvloedige regenval kon de wedstrijd niet gespeeld worden op het hoofdveld en was men genoodzaakt om uit te wijken naar het kunstgrasveld. Het begin van de wedstrijd lieten de Valkenburgers zien waar ze voor kwamen. Alleen de overwinning telde. Met lange halen en gelijk druk op de Honselse verdediging werd het de Dijkenaars knap moeilijk gemaakt. Maar tot echte kansen kwam het niet. Het gevaar kwam van de counters van S.V. Honselersdijk. In de 16e minuut leek de openingstreffer te vallen. Joery Riepe speelde Tom van Veen in de diepte aan, maar werd onterechte teruggefloten door scheidsrechter Lingen. Maar even later was er toch gerechtigheid. Het was weer Tom van Veen die goed aangespeeld werd in de diepte en niet te stoppen was door de Valken verdediging. Alleen voor keeper Erwin van der Nagel wist hij de 1-0 te scoren. Valken ’68 was van slag en moest met lede ogen toezien dat S.V. Honselersdijk het initiatief nam. In de 25e minuut een mooie aanval die door Leon de Brabander werd opgezet. Uiteindelijk belandde de bal op links bij Angelo Zwirs die de bal terug legde op de Brabander, maar zijn schot werd half geraakt en een goede kans ging verloren. S.V. Honselersdijk besefte ter dege dat er meer mogelijkheden waren. Het baltempo ging omhoog en via de zijkanten kwamen de mogelijkheden. In de 30e minuut aan de rechterkant een mooie actie van Joey Valstar en zijn voorzet werd bij de verste paal door Tom van Veen breed gekopt op Frank Vellekoop, maar Frank was net te laat om uit te halen. Pas in de laatste minuten voor de thee kregen de gastheren een tweetal mogelijkheden om iets aan de stand te doen veranderen, maar faalden hierin.

De 2e helft was maar nog net begonnen en net als vorige week lag de bal al weer snel in het eigen doel. Invaller Matthias van Beelen kon, na een goed lopende aanval van dicht bij scoren, 1-1. De Valkenburgers kregen hierdoor wat meer zelfvertrouwen en begonnen meer druk te zetten op het Dijkse doel. S.V Honselersdijk kwam er maar mondjesmaat uit. Het fysiek sterke team van Valken’68 schuwde geen enkel duel. Met harde maar faire acties ontregelde ze het spel van de Dijkenaars. De ploeg van Piet Boon moest alle zeilen bijzetten om niet op achterstand te komen. Toch was een opvlieging in de 16e minuut om weer op voorsprong te komen. Leon de Brabander werd onderuit gelopen ter hoogte van de dug-out van Valken’68. De vrije trap van Joey Valstar werd in het strafschopgebied alleen door Pawel Rubin beroerd en verdween via de binnenkant van de paal in het doel, 2-1. De druk werd nog groter op het doel van Boy Zuiderwijk. Met lange halen probeerden de Valkenburgers de verdediging te ontregelen. Hierbij liepen een paar dijkenaars tegen gele kaarten op. Keeper Zuiderwijk moest een aantal keren gestrekt naar de hoek om de gelijkmaker te voorkomen. Zo leek de verdediging stand te houden en kreeg het ook mogelijkheden om uit te breken. Maar cruciaal was de beslissing in de 90e minuut van scheidsrechter Lingen. Scheidsrechter Lingen floot voor een kleine overtreding en gaf een vrije trap net buiten het strafschopgebied aan de tegenstander. De vrije trap van Niels Hogewoning werd binnen gekopt door Arjan Haasnoot. De resterende minuten probeerde S.V. Honselersdijk nog de winnende treffer te forceren, maar een kopbal van Pawel Rubin uit een corner werd goed gepakt door keeper van der Nagel.

En zo eindigde de wedstrijd in een terecht gelijke spel.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk; Pawel Rubin (geel), Marcel Bruggeling (A), Ricardo van der Zijden, Branco Kok; Frank Vellekoop (-75 Bryan de Brabander) , Youri Riepe, Leon de Brabander; Angelo Zwirs (geel), Tom van Veen, Joey Valstar

Wedstrijdverslag door: Jan de Brabander

Condubouw