Nieuw bij S.V. Honselersdijk: Vrijwilliger van de Maand
dinsdag 30 januari 2018

Een vereniging kan niet bestaan zonder vrijwilligers, dit geldt uiteraard ook voor onze mooie vereniging. Omdat we bij S.V. Honselersdijk meer dan trots zijn op al onze vrijwilligers, zullen we in 2018 elke maand iemand benoemen tot Vrijwilliger van de Maand. De verkozen vrijwilliger wordt in het zonnetje gezet en ontvangt daarnaast ook een sportief cadeau namens de club.

In januari trappen we af met een vrijwilliger die al jarenlang terug te vinden is op onze vereniging: Aad van Renesse. Zonder de inzet van Aad zou de kantine elke zaterdag eerder moeten sluiten, maar doordat Aad de bardienst wekelijks overneemt kan de kantine al 8 jaar lang een paar uur langer openblijven voor de voetballiefhebbers. Reden genoeg om Aad deze maand in het zonnetje te zetten!

Hoe ben je op zaterdag achter de bar terecht gekomen?
"Een jaar of 8 geleden sloot de kantine wekelijks redelijk vroeg. Ab van Dijk kwam in die tijd de kantine afsluiten en moest wekelijks aan iedereen vragen of zij het pand wilde verlaten. Dit leverde uiteraard zo nu en dan commentaar op, want de mensen wilden door de gezelligheid simpelweg nog niet naar huis. Toenmalig voorzitter Jaap Koole stapte toen een keer op Moek van der Meer en mij af om te vragen of we dit probleem op zouden kunnen lossen. Samen met Moek heb ik toen een jaar lang de bardienst overgenomen, waardoor de kantine nog een paar uur langer geopend kon blijven. Na dit jaar ben ik dit zelf iedere week blijven doen en zodoende sta ik nu al zo'n 8 jaar lang elke zaterdag gezellig achter de bar van S.V. Honselersdijk."

Hoe waren de reacties op het langer open blijven van de kantine?
"Iedereen was hier eigenlijk hartstikke blij mee, omdat het op zaterdag vaak nog lang gezellig kan blijven op onze vereniging. Waar sommige elftallen na een uitwedstrijd nooit meer naar de kantine kwamen omdat deze vroeg moest sluiten, blijven nu nog hele elftallen hangen om gezellig een biertje met elkaar te doen."

Wat vind je het leukst aan het vrijwilligerswerk op S.V. Honselersdijk?
"De gezelligheid van de mensen. Het is leuk om met de mensen even een praatje te maken, vooral op zaterdag na de gespeelde wedstrijden."

Heb je zelf in het verleden gevoetbald?
"Ik heb van jongs af aan bij S.V. Honselersdijk gevoetbald. Na de jeugdelftallen heb ik nog anderhalf jaar in het eerste elftal mogen spelen en daarna heb ik nog een aantal jaar in het tweede elftal gespeeld. Vervolgens ben ik op een lager niveau doorgegaan tot m'n 45e."

Heb je hiervoor ander vrijwilligerswerk gedaan bij de vereniging?
"In de tijd dat Peet de Bruin trainer was van het tweede elftal ben ik 3 jaar lang leider geweest bij het tweede elftal. Daarnaast heb ik zo'n 25 jaar lang op maandag- en/of dinsdagavond bardienst gedraaid. Hierbij moest je eens in de 4 weken een bardienst draaien. Helaas is anderhalf jaar geleden vanwege afnemende opkomst besloten om op deze avonden de kantine te sluiten."

Wil je nog iets zeggen over S.V. Honselersdijk?
"Eigenlijk maar één ding: S.V. Honselersdijk is een hele mooie, gezellige vereniging!"

Hierbij willen we Aad van Renesse bedanken voor zijn jarenlange inzet voor de club en we hopen Aad nog vele jaren op zaterdag terug te zien achter de bar! Als cadeau heeft Aad een Dfit Activity Tracker ontvangen, waarmee onder meer alle dagelijkse activiteiten en je hartslag gemeten kunnen worden.

Volgende maand zetten we opnieuw een van onze dierbare vrijwilligers in het zonnetje!

jem-id