Zaalvoetbalkeeper Joos de Kiewit Westlands G-sporter van 2017
maandag 29 januari 2018

Tijdens een avondvullend sportgala op donderdag 25 januari 2018 in WestlandTheater De Naald, waarin de Westlandse sportprijzen 2017 zijn uitgereikt, is de reservekeeper van zaal 1 (en keeper van het 2e team) Joos de Kiewit uitgeroepen tot Westlands G sporter van 2017.

Joost keept dus bij s.v. Honselersdijk in de zaal, maar komt ook uit als 1e keeper van het NL Doven veldvoetbal, KNDSB zaalvoetbal en 1e keeper SC Monster 4 (veldvoetbal). Joost is een echt "voetbaldier", zijn leven bestaat bijna uit niets anders. Fanatiek in de goal, geniet zichtbaar als hij weer een goede redding verricht heeft, en probeert zo goed mogelijk om te gaan met zijn beperking. Joost is doof, maar maakt er het beste van in het veld om zijn auditieve beperking geen spelbreker te laten zijn.

Ook na de wedstrijd probeert hij samen met zijn maatje Diego (ook doof en spelend in het 2e) het contact te zoeken met medespelers en begeleiding. Internationaal keept Joost ook zijn wedstrijden. Momenteel keept Joost een toernooi in Madrid Spanje. S.V. Honselersdijk feliciteert Joost met zijn uitverkiezing en hoopt dat Joost nog vele mooie jaren tegemoet gaat in de goal bij s.v. Honselersdijk zaalvoetbal.

Van der Meer verzekeringen