Kerstrad voorpret op social media
vrijdag 22 december 2017

Zoals ieder jaar stromen verschillende social media kanalen in de week voorafgaand aan het Kerstrad vol met berichten over het kerstevenement van de vereniging S.V. Honselersdijk. Dit jaar blijken enkele elftallen wederom op dreef. Zo komt S.V. Honselersdijk S5 met een uitgelekt nieuwsbericht over vermeend Salbutamol-gebruik bij de ontbrekende Kerstraddraaier, hoopt S.V. Honselersdijk S9 bij het sluiten van het jaar toch nog een prijs te pakken en lijkt S.V. Honselersdijk S6 al heel de week klaar voor het Kerstrad.

Zoals hierboven vermeld tracht ons negende bij het Kerstrad een weinig succesvol jaar toch met een succesje af te sluiten. Vorig jaar wist één van de teamleden ('Scoetoe') er nog met de hoofdprijs vandoor te gaan, waardoor alle ogen wederom op de mannen van dit elftal gericht zullen zijn.

Het vijfde komt net als vorig jaar met een opvallend nieuwsfeitje. De geruchten deden al langer de ronde dat de vaste Kerstraddraaier dit jaar zou ontbreken bij het jaarlijkse rad. 'Honselersdijk Vijf' lijkt echter meer te weten en komt met het nieuwsfeit dat de 'raddraaier' geschorst zou zijn wegens Salbutamol-gebruik. Met het verkorten van het Kerstrad van 40 naar 20 rondes hoopt de vereniging volgens welingelichte kringen een volgend schandaal te voorkomen.

S.V. Honselersdijk S7 houdt het daarentegen kort en laat op de Facebookpagina van het elftal slechts weten dat het evenement over één nachtje slapen begint. Iets minder kort van stof zijn de mannen van ons zesde (in de volksmond bekend als zeuven min één). Op maandag verscheen er al een uitgebreide voorbeschouwing op hun Facebook pagina. Vervolgens plaatsten de mannen nog een foto van alle ingekochte Kerstrad attributen en verscheen er op vrijdagavond nog een ludieke weersvoorspelling voor het Kerstrad.

Zoals je kunt zien hebben verschillende elftallen er weer zin in, net als de organisatie! Tot morgen, tot Kerstrad.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek