Voorbeschouwing S.V. Honselersdijk - DSO
vrijdag 15 december 2017

Zaterdag wordt er om 14:30 uur afgetrapt voor de laatste thuiswedstrijd van het jaar. Alhoewel, voor veel Honselersdijkers is de laatste thuiswedstrijd van het jaar pas volgende week: het Kerstrad. Deze week staat in ieder geval de thuiswedstrijd tegen DSO op het programma voor het vlaggenschip van Honselersdijk.

Zoals gewoonlijk starten we de voorbeschouwing met een terugblik naar vorige week. In Leiden werd er op knappe wijze gelijkgespeeld tegen nummer 2 Lugdunum. Het eerste elftal stond, net als deze week, onder leiding van trainer Frank van Zijl, omdat hoofdtrainer Piet Boon herstellende is van een geslaagde operatie.
Honselersdijk startte de wedstrijd twijfelend, waar de Leidenaren vol in de aanval gingen. Dit leidde tot enkele gevaarlijke spelhervattingen voor de thuisclub, waaruit ook op een fortuinlijke wijze gescoord werd: 1-0. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Honselersdijk steeds meer grip op het spel van Lugdunum, tot grote frustratie van Leidse aanvoerder en voormalig prof Tim de Cler.
Na rust vocht Honselersdijk zich op indrukwekkende wijze terug in de wedstrijd, wat leidde tot enkele gevaarlijke aanvallen. Na enkele mislukte pogingen van onder meer Pawel Rubin en Youri Riepe was het uiteindelijk in de 82e raak voor de oranjehemden. Een schot van Nando Kok werd op de doellijn binnengelopen door Nick Peters, wat de meer dan terechte 1-1 betekende.

Het gelijkspel in de Sleutelstad geeft de ploeg veel vertrouwen voor het treffen met de volgende tegenstander: DSO. De Zoetermeerders bleken vorig seizoen een (te) lastige horde voor de thuisclub, aangezien er twee maal verloren werd van "Door Samenspel Overwinnen" (DSO). De tegenstander is momenteel terug te vinden op de 10e plaats, echter moet DSO nog een afgelast duel inhalen. De eerste keer dat beide ploegen elkaar troffen was in 1984. Een 2-2 gelijkspel betekende toen dat S.V. Honselersdijk zich handhaafde en dat DSO degradeerde.

We hopen op de steun van alle Honselersdijkers in de laatste thuiswedstrijd van 2017. Laten we het kalenderjaar met een driepunter afsluiten, zodat S.V. Honselersdijk als nummer 5 de winterstop in kan gaan. Tot zaterdag!

Sosef & v/d Knaap