Voorbeschouwing Lugdunum - S.V. Honselersdijk
vrijdag 8 december 2017

Komend weekend staat een lastige uitwedstrijd in Leiden op het programma voor het vlaggenschip van S.V. Honselersdijk. De oranjehemden kunnen echter met vertrouwen de reis naar Leiden maken, gezien de 10 punten die zij in de laatste 5 duels wisten te behalen.

Vorige week werd er thuis met 4-2 van RCL gewonnen, waardoor Honselersdijk ook direct over RCL heen wipte op de ranglijst. Na 25 minuten spelen leek er niets aan de hand voor de thuisploeg. Er stond een 2-0 stand op het scorebord door goals van Pawel Rubin en Angelo Zwirs. Een onverwachte en onnodige penalty gooide echter roet in het eten, zodat de ploegen met een 2-1 ruststand de kleedkamers opzochten. In de tweede helft wist de thuisploeg de voorsprong via Tom van Veen en opnieuw Pawel Rubin uit te breiden naar 4-1, waarna in de laatste minuut de 4-2 eindstand op het scorebord werd geschoten door RCL. Een goede overwinning voor de ploeg van trainer Piet Boon, die er deze week helaas door een operatie niet bij kan zijn. Via deze weg wensen we Piet namens S.V. Honselersdijk sterkte en succes bij de operatie en het herstel.

Dit weekend staat zoals eerder genoemd de uitwedstrijd tegen Lugdunum op het programma. De Leidenaren stonden tot aan vorige week nog aan kop van de competitie. Vorige week verloren zij echter van 'runner-up' Die Haghe, die door de overwinning de eerste plek overnam. Het 4-1 verlies bij Die Haghe betekende de eerste nederlaag voor Lugdunum, wat als promovendus een knappe prestatie is voor de ploeg waar onder meer oud-prof Tim de Cler speelt.

Voor velen is Lugdunum een onbekende tegenstander, maar het is niet de eerste keer dat Honselersdijk afreist naar de Kikkerpolder II. Een lange zoektocht in het archief leidde ons naar het seizoen 1999-2000. In dat seizoen waren de Leidenaren tweemaal te sterk voor de Honselersdijkers. In Leiden was Lugdunum destijds met 4-2 te sterk voor de oranjehemden. Een ander opvallend feitje uit het archief is dat het 10 jaar geleden is dat middenvelder Leon de Brabander zijn officiƫle debuut maakte voor het eerste elftal van Honselersdijk. In de thuiswedstrijd tegen KMD liet trainer Herman van Dinten hem zijn eerste minuten maken, met een 1-1 gelijkspel als resultaat.

Zaterdag zal op de Kikkerpolder II om 15:00 uur de wedstrijd in gang gefloten worden door scheidsrechter Steenbergen. We hopen alle trouwe Honselersdijk-supporters ook in Leiden weer langs de lijn terug te zien. Tot zaterdag!

Adres Lugdunum
Sportpark Kikkerpolder II