Voorbeschouwing S.V. Honselersdijk - RCL
vrijdag 1 december 2017

Vorige week liep het vlaggenschip van Honselersdijk averij op in Hoek van Holland. De 3 punten leken binnen, maar door een rode kaart voor Tim van der Meer (2x geel) kwam Honselersdijk in de slotfase met 10 man te staan. In de laatste minuten glipte de zege alsnog door de vingers door een onverwachte treffer van HVC’10. Saillant detail was dat het de zoon van trainer Piet Boon was die de gelijkmakende 1-1 binnenschoot.

De wedstrijd van komend weekend biedt een tweede mogelijkheid aan de mannen van trainer Piet Boon om aan te sluiten bij de subtop van de 2e klasse. In RCL treft het een ploeg die met 1 punt meer terug te vinden is op de 6e plaats op de ranglijst. Dit kleine verschil in punten onderstreept de belangen in de wedstrijd van komende zaterdag. De "Racing Club Leiden" wist slechts 1 van haar laatste 4 wedstrijden in winst om te zetten, de Leidenaren snakken dus naar een nieuwe overwinning. Hierbij hoeven ze niet aan Sinterklaas-cadeautjes van Honselersdijk te denken, gezien de goede resultaten die de gastheer dit seizoen op eigen bodem behaalde. In de voorbereiding op deze wedstrijd ging WOS TV op bezoek bij S.V. Honselersdijk om het gelijkspel tegen HVC'10 na te beschouwen en om vooruit te blikken op het treffen met RCL. In onderstaande video is het item te zien.

Ook voor het treffen van deze week zijn we het archief ingedoken, wat ons terugbrengt naar het jaar 1988. In het jaar dat Nederland het EK won, troffen RCL en Honselersdijk elkaar voor het eerst. Met onder andere 'good olds' Jan de Brabander, Marcel Noordam, Marco Gardien en Marco Penning wist Honselersdijk met een 4-2 overwinning de drie punten binnen te slepen. In het krantenartikel is te lezen hoe doelpunten van Hans de Wijs, Leo Lievaart (2x) en Ton de Brabander voor de 4-2 eindstand zorgden.

Komend weekend hoopt Honselersdijk opnieuw een overwinning tegen RCL uit het vuur te slepen. Om 14:30 uur zal de Pupil van de Week, Thijs van Breukelen, het eerste doelpunt van de middag maken. Vervolgens zal de wedstrijd in gang worden gefloten door scheidsrechter De Mik. We hopen zoals elke week alle Honselersdijk supporters langs de lijn te zien om de thuisploeg naar de overwinning te schreeuwen. Tot zaterdag!

Van der Meer verzekeringen