Voorbeschouwing: HVC'10 - S.V. Honselersdijk
donderdag 23 november 2017

Deze week staat voor het eerste elftal van S.V. Honselersdijk de enige derby van de eerste seizoenshelft op het programma. Door het gebrek aan andere Westlandse clubs in de 2e klasse wordt de wedstrijd van zaterdag tegen HVC’10 als heuse derby beschouwd.

Eerst nog een korte terugblik naar de wedstrijd van vorige week: een solide 3-1 thuisoverwinning op Nieuwkoop voor de oranjehemden. Nadat Tom van Veen de score in de tweede helft opende leek er weinig aan de hand voor de thuisploeg. Het was wachten op de 2-0, echter viel in de 68e minuut de 1-1 door slordig verdedigen van de Honselersdijkers. In de laatste tien minuten stelde de gastheer orde op zaken door doelpunten van Youri Riepe en Leon de Brabander. De overwinning was meer dan verdiend, ondanks het wisselvallige veldspel van de thuisploeg.

Deze week staat er een lastige uitwedstrijd tegen HVC’10 op het programma. Beide clubs hebben weinig geheimen voor elkaar, gezien de rijke onderlinge historie en de ‘Hoekse roots’ van de Honselersdijkse trainersstaf. De eerste wedstrijd tussen de toenmalige Hoekse Boys en S.V. Honselersdijk dateert uit het jaar 1986. Sinds de Hoekse fusie in 2010 mochten de Honselersdijkers in competitieverband nog 4 keer tegen HVC’10 aantreden. In dit kwartet aan wedstrijden wist de ploeg van trainer Piet Boon slechts 1 maal te winnen, vorig jaar werd er in de uitwedstrijd een 1-4 overwinning over de streep getrokken. Hiermee speelde het vlaggenschip zich op de laatste speeldag veilig, iets wat dit jaar met de ambitie om een stabiele 2e-klasser te worden eerder moet gebeuren.

HVC’10 kent dit jaar vooralsnog een lastig seizoen, met slechts 1 overwinning op zak is de ploeg terug te vinden op een 12e plaats op de ranglijst. Hierbij dient opgemerkt te worden dat het geluk dit seizoen nog niet aan de zijde van de Hoekse club is. Meerdere malen zag trainer Henk de Zeeuw een voorsprong of gelijkspel in de laatste fase van de wedstrijd uit de handen glippen. De ploeg uit Hoek van Holland zal zaterdag dan ook gebrand zijn om een goed resultaat te behalen tegen de oranjehemden.

Uiteraard hopen we zaterdag bij deze belangrijke derby zoveel mogelijk Honselersdijk-supporters in Hoek van Holland langs de lijn te kunnen begroeten. Om 14:30 zal de derby afgetrapt worden op Sportpark De Rondgang. Mocht je verhinderd zijn, is de wedstrijd ook op WOS Radio te volgen met commentaar van Leo Boon. Daarnaast is vanaf volgende week de wedstrijd terug te zien in WOS Sport.

Condubouw