Zaal 1 productief tegen Zeemacht
zondag 29 oktober 2017

Afgelopen vrijdag speelde S.V. Honselersdijk zaal 1, haar derde thuiswedstrijd. in de Eerste Divisie A van de landelijke KNVB zaalvoetbalcompetitie, de 5de in deze competitie. De tegenstander Zeemacht kwam, als houder van de 2e plaats en met een sterke start in haar eerste 4 wedstrijden, met veel vertrouwen uit Den Helder naar Honselersdijk afgereisd.

De Honselse ploeg, wat met 2 gewonnen en 2 verloren wedstrijden nog zoekende is naar een vaste vorm en samenstelling, werd vooraf door Zeemacht duidelijk onderschat. S.V. Honselersdijk wist na een 5-1 ruststand uiteindelijk met 9-4 de ploeg uit Noord Holland op de 1e nederlaag dit seizoen te trakteren.

De wedstrijd begon met 1 minuut stilte. Vaste supporter van het 1e uur, Jan Blaauw, overleed vorige week op 81-jarige leeftijd. Blaauw was grootvader van keeper Rowdy Janssen en voor hem is het momenteel een zware tijd. Janssen liet echter met een prima prestatie zien dat hij een juist antwoord heeft in deze lastige periode. Een publiekswissel kort voor het einde was dan ook terecht.

De ploeg van Yuri vd Smitte begon de wedstrijd fel en met veel drang naar voren, wat al snel de openingstreffer door Nicky Brouwer betekende. Een mooie steekpass, en evenzo mooie aanname, zette Nicky 1 op 1 voor de keeper. Brouwer bleef koel en verzilverde deze zelf opgezette aanval tot de 1-0 in de tweede minuut. Maar S.V. Honselersdijk ging door en creëerde met goed voetbal kans op kans. Met name Kenan Koseoglu en James Dhanai, hadden aantal keer goede mogelijkheden om de keeper uit de tweede lijn flink te testen, maar wisten het net steeds nog net niet te vinden.

Het was uiteindelijk Ne-Shawn Morris, die samen met Nicky Brouwer en Amin Marhoub uitblinkers waren vrijdagavond, die in de 7de minuut een aanval over meerdere schijven goed wist te verzilveren. Een schot van David Albert van Zeemacht, leek nog even spanning terug In de wedstrijd te brengen, maar James Dhanai, nogmaals Ne-Shawn Morris en uiteindelijk Amin Marhoub, die met een weergaloze actie 2 verdedigers en de Zeemacht keeper het ‘bos in stuurde’ en ruststand van 5-1 aantekende.

Na rust ging S.V. Honselersdijk door met voortzetten waarmee het de eerste helft bezig was, n.l. het systematisch slopen van Zeemacht door snel combinatievoetbal en weergaloze individuele acties. Toch was het eerst Zeemacht wat wist te scoren uit een overtal situatie van Zeemacht, nadat Melvin Vissers, zich na een duel met speler van Zeemacht onvoldoende kon beheersen, en bij een tussenstand van 5-1 een volstrekt onnodige rode kaart pakte. In de overtal situatie wist Zeemacht te scoren en leek het de aanknoping te hebben gevonden. Maar wakker geschud door de tegentreffer, pakte de Westlandse ploeg het weer heel goed op, want in de 3 opvolgde minuten wisten de mannen in het oranje 3 x te scoren en de stand naar 8-2 te liften. Gesterkt door stand en vertrouwen, werd het dan echt een feestje, met name Ne-Shawn Morris en Amin Marhoub laten zien hoe goed zij individueel kunnen voetballen, toch is de effectiviteit wel iets minder waardoor bij 9-2, Zeemacht nog met 2 counters de eindstand weet te brengen op 9-4. Al met al een mooie demonstratie van hoe mooi het zaalvoetbal in het Westland kan zijn. Een uithangbord voor het zaalvoetbal in de regio en een open uitnodiging aan iedereen die van mooi, aantrekkelijk en vooral spannend voetbal houdt om eens te komen kijken op vrijdagavond in de Sosefhal.

Op 3 november gaat S.V. Honselersdijk op bezoek bij Salaam. Hiervoor hoeft de Dijkse ploeg niet ver te reizen want de wedstrijd vangt aan om 21:30 uur in het Topsportcentrum naast de Kuip.
10 november speelt S.V. Honselersdijk dan weer thuis. Om 20:30 trapt het dan af tegen AC Kingdom uit Amsterdam.

Scoreverloop:
Nick Brouwer 1e helft (2) 1-0
Né-shaw Morris 1e helft (7) 2-0
James Dhanai 1e helft (18) 3-1
Né-shaw Morris 1e helft (18) 4-1
Amine Marhoub 1e helft (20) 5-1
James Dhanai 2e helft (24) 6-2
Kenan Koseoglu 2e helft (25) 7-2
Nick Brouwer 2e helft (26) 8-2
Amine Marhoub 2e helft (31) 9-2

S.V. Honselersdijk dames raken koppositie kwijt
Op bezoek bij een versterkt 4e team van Barendrecht verloren de dames met 3-1. Marloes Scholtes bracht met haar treffer de ruststand op 1-1 maar de 2e helft drukte Barendrecht door. De dames raakten zo de koppositie kwijt, maar blijven kansrijk voor de koppositie met wel veel kapers op de kust.

Foto's: Martin van Oostveen

Zoomin'