Zaal 1 verliest in slotfase
maandag 16 oktober 2017

Afgelopen vrijdag speelde S.V. Honselersdijk haar tweede uitwedstrijd tegen het hoog geklasseerde en ervaren White Stones. Dat White Stones haar thuishaven in Egmond aan Zee heeft liggen, betekende de eerste verre uitwedstrijd: anderhalf uur met de bus naar de kop van Noord Holland. Met een sterk afgeslankte selectie te opzichte van de laatste thuiswedstrijd, ging Honselersdijk het duel met White Stones in met maar 2 veldspelers als wissel, waarvan met de jonge Fahrid Lammouchi een debutant bij S.V. Honselersdijk op dit niveau.

Ongeacht dat S.V. Honselersdijk de strijd met White Stones dapper aanging, over de hele wedstrijd het beste zaalvoetbal speelde en het meest in balbezit was, zat de kracht van White Stones in de ervaring in de zaal. Ook de ruimere bank met 6 fitte en gemotiveerde wissels, waren de Noord Hollanders fysiek en conditioneel te sterk voor het andere oranje waar door de 5-3 eindstand te verklaren was.

S.V. Honselersdijk startte de wedstrijd eigenlijk weer als de 3 eerdere wedstrijden, te afwachtend en slap waardoor men binnen enkele minuten tegen een 2-0 achterstand aankeek. Toch herpakte S.V. Honselersdijk zich goed en kwam na een tiental minuten toch lekker in de wedstrijd. Het fysieke spel van White Stones zorgde soms voor verhitte momenten en over de hele wedstrijd een groot aantal gele kaarten, 6 in totaal. Toch moest er tot in begin tweede helft worden gewacht op de 2-1 van Nicky Brouwer. De aansluitingstreffer gescoord door Fahrid Lammouchi zorgde voor een nieuw elan bij de ploeg van Yuri vd Smitte. In deze fase speelde S.V. Honselersdijk White Stones bij vlagen van het kastje naar de muur, wat met nog 7 minuten op de klok zorgde voor 5 overtredingen van White Stones. Het was nu slechts een kwestie van tijd tot S.V. Honselersdijk 'erop en erover' zou gaan...

Misschien had S.V. Honselersdijk na de gelijkmaker met een kleine selectie minder opportunistisch moeten gaan spelen en met de verdediging gesloten op de counter moeten gokken. Maar aan de andere kant leek White Stones rijp voor de slacht. S.V. Honselersdijk bleef de druk opvoeren, maar de beloning in de vorm van de verdiende voorsprong bleef uit. White Stones, wat goed door bleef wisselen, maakte gebruik van de wegvloeiende krachten bij de 6 spelers van S.V. Honselersdijk en wist in de laatste 3 minuten tot 2x toe via een counter naar 4-2 uit te lopen. Kort daarop maakte een van de verdedigers van White Stones de zo nodige 6de overtreding op James Dhanai, en het was James Dhanai die van dichtbij de aansluitingstreffer kon aantekenen uit de toegekende 10 meter trap 4-3.

Met nog anderhalve minuut op de klok probeerde S.V. Honselersdijk met man en macht de gelijkmaker te forceren, maar dat leverde helaas vlak voor eindsignaal een treffer voor White Stones op, uit weer een goed uitgespeelde counter.

S.V. Honselersdijk verdiende op basis van inzet en vertoonde spel meer dan de 5-3 eindstand, maar moest het afleggen tegen het fysieke spel en de brede bank van White Stones.

Op 27 oktober speelt S.V. Honselersdijk weer thuis. Om 20:30 trapt het dan af in de Sosefhal tegen Zeemacht uit Den Helder.

Foto: Martin van Oostveen

Condubouw