S.V. Honselersdijk niet langs 10tal van Die Haghe
zondag 1 oktober 2017

Door: Jan de Brabander

Het wil nog niet echt vlotten met de honselse formatie. Net als verleden week kon de ploeg niet de stempel drukken op de wedstrijd. In deze wedstrijd was de ploeg wel het meest in balbezit, maar van echt gevaar was weinig te merken langs de kant. Beide ploegen gaven weinig weg, maar door foutjes troefde Die Haghe de thuisclub af met 2-0.

S.V. Honselersdijk lijkt naar een moeizame start in de competitie te gaan. Net als verleden week, kwam het ook tegen Die Haghe geen moment in zijn spel. Daarentegen was Die Haghe gebrand op een zege. Ze hadden nog wat af te rekenen uit het verleden. Het begin van de wedstrijd was voor de Dijkenaars. In deze fase werd vooral Tom van Veen gezocht, maar hij kreeg weinig ruimte om iets uit te richten. Toch kwam hij wel in de 6e minuut dichtbij keeper Bas Drost. Tom werd goed aangespeeld in het 16meter gebied en omspeelde zijn directe tegenstander, maar in het doelgebied kon de bal alsnog verwerkt worden voor een corner. Zo leek er geen vuiltje in de lucht voor S.V. Honselersdijk. Van enig gevaar van Die Haghe was nog niets te merken. Die Haghe hield het op verdedigen en probeerde bij balverlies zo snel mogelijk de spitsen aan te spelen. In de 20e minuut werd Tom van Veen vastgehouden en de vrije trap werd ter nauwer nood tot corner verwerkt. Het leek of de formatie van Piet Boon de wedstrijd onder controle had, maar in de 23e minuut mocht Die Haghe zijn eerst corner nemen. De inzet werd in eerste instantie gehouden door keeper Boy Zuiderwijk, maar werd daarna door Sebastiaan van de Starre hard ingeschoten, 0-1. Hier zat een luchtje van buitenspel bij, maar scheidsrechter Kuup negeerde het vlagsignaal van grensrechter Eric Roeten. S.V. Honselersdijk was hierna niet meer bij machte om goede kansen te creëren. Er werden verkeerde keuzes gemaakt en veel individuele acties liepen op niets uit. Dit had mede te maken dat Die Haghe zijn verdediging helemaal op slot gooide en weinig ruimte gaf voor onze aanvallers. In de 38e minuut kwam de thuisploeg goed weg nadat uit de corner op de lat werd gekopt.

De 2e helft bracht niet het gewenste resultaat waar het publiek eigenlijk naar snakte. Van enige agressie binnen het veld was niets te merken. Die Haghe pakte de zaken wel goed aan en zat er boven op. Zo ging S.V. Honselersdijk dan ook in de 56e minuut in de fout. Fel storend werd de verdediging op de huid gezeten waarbij keeper Boy Zuiderwijk zich genoodzaakt voelde de bal buiten het strafschopgebied weg te koppen. De toegesnelde Laurens Wittmaeckers wist de bal eenvoudig over keeper Zuiderwijk te werken, 0-2. Eigenlijk was dit de genade klap die S.V. Honselersdijk niet meer te boven kwam. Het lukte ook niet nadat even later Die Haghe met 10 man kwam te staan omdat Peter de Kleer weigerde de bal te geven en daarna Leon de Brabander natrapte. Het werd een kat en muis spelletje , maar de bal ging te langzaam rond om het Die Haghe moeilijk te maken. De verdediging lag als een wit cordon voor het doel van Bas Drost. In de laatste paar minuten waren er nog een paar goede mogelijkheden, maar geluk ontbrak.

Zaterdag staat thuis Voorschoten’97 op het programma, de degradant uit de 1e klasse.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Branco Kok (-70, Nigel Hendriks), Ricardo van der Zijden (geel), Marcel Bruggeling (A), Tim van der Meer (geel), Leon de Brabander, Lars Ammerlaan (-75 Frank Vellekoop), Joey Valstar, Angelo Zwirs, Tom van Veen, Nando Kok

Sosef & v/d Knaap