Beker deelname S.V. Honselersdijk eindigt met keurig gelijkspel tegen Velo
zondag 17 september 2017

Ook in de laatste bekerwedstrijd zorgden de weergoden dat het gras op veld 1 gespaard bleef. Veld 3 was wel weerbestendig door het in de Eredivisie verfoeide kunstgras. De wedstrijd speelde zich af in een décor van regen en paraplu’s. Toch was er aardig wat publiek, dat ook de wedstrijd op veld 4 regelmatig bekeek; daar werd meer geluid gehoord dan op veld 3.
De toeschouwers zagen een sterker Velo met voor S.V. Honselersdijk pas in de 20e minuut de eerste doelkans. Dat was een begin van een wat sterkere periode van S.V. Honselersdijk. Bijvoorbeeld met een fraaie aanval over vier schijven in de 28e minuut. Helaas eindigde deze aanval met een slap schotje en was daardoor een eenvoudige keepersprooi. Toch was het Velo dat de 0-1 noteerde uit een aanval over rechts. De afgemeten voorzet werd keurig ingekopt bij de tweede paal. En dat leek een kopie van het derde tegen doelpunt van vorige week; ook deze aanvaller kon ongehinderd de bal in het doel koppen. De laatste vijf minuten voor de rust waren voor S.V. Honselersdijk met twee kansen op de 1-1. Nigel verscheen alleen voor de keeper en een kopbal van Brian werd van de lijn gehaald.
Na de thee- en koffiebreak bleken de paraplu’s nog steeds nodig. Velo pakte de draad als eerste weer op en zag een schot op de lat belanden, waarna Tom alleen voor de keeper verscheen. Velo bleef het betere van het spel houden, maar zag in de 72e minuut S.V. Honselersdijk langszij komen. Angelo schoot, na een achterwaarts boogje op maat van Leon, laag langs de keeper de 1-1 in het doel. Het laatste kwartier speelde S.V. Honselersdijk beter en dat resulteerde nog een in boogbal van Youri, welke op, in plaats van in het net belandde.
Een goede uitslag voor S.V. Honselersdijk dat, het lijkt wel een traditie, niet verder gaat in de beker.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Branco Kok, Brian de Brabander, Nigel Hendriks, Tim v.d. Meer, Leon de Brabander, Youri Riepe, Joey Valstar, Lars Ammerlaan, Tom van Veen (A), Angelo Zwirs

Van Dijk Brouwer Installatietechniek