S.V. Honselersdijk schenkt Westlandia de overwinning
zondag 10 september 2017

Na de overvloedige regen van de vrijdag en zaterdagochtend speelde de beker derby zich af op het kunstgras. De kunstsprieten wonnen het van de natuursprieten. En dat gold ook voor de zon; na de regen volgde zonneschijn op de Strijphorst.
S.V. Honselersdijk ging voortvarend van start en creëerde in de 6e minuut de eerste kans: Angelo kwam na een fraaie pass van Youri vrij voor de keeper. Voor Westlandia was de eerste kans een vrije kopbal in de 9e minuut. In beide gevallen geen doelpunt. Hoewel het begin van de wedstrijd voor S.V. Honselersdijk was, kwam Westlandia in de 12e minuut onverwacht op 0-1. De Honselse verdediging nam een afwachtende houding aan op vermeend buitenspel. Ingrijpen is toch handiger dan handen opsteken en stil blijven staan. Na deze 0-1 kreeg S.V. Honselersdijk voor de rust vier kansen op de gelijkmaker. Bij één van deze kansen belandde de kopbal van Pawel op de paal. Toch werd het doelnet gevonden door S.V. Honselersdijk. Nog net in de eerste helft door een afgekeurde goal van Brian; de keeper van Westlandia kreeg de vrije trap van Joey niet klemvast, waarna er kennelijk een oranje speler buitenspel stond.
De tweede helft zette S.V. Honselersdijk de ingezette weg naar het Westlandia doel voort met in de 48e de kans voor Tom op 1-1. Helaas lag wederom de keeper in de weg. S.V. Honselersdijk probeerde het wel, maar kreeg geen echte kansen meer. Het spel werd rommelig en dat gaf Westlandia twee goede kansen waarvan er één de paal raakte. Het werd in de 72e minuut dan ook 0-2. Westlandia profiteerde handig van balverlies na een te korte pas in de Honselse verdediging. S.V. Honselersdijk herpakte zich in de laatste tien minuten met een vrije kans alleen voor de keeper. Ook hier was de keeper de baas. Helaas werd het in de 84e 0-3 na uitglijden van één van onze verdedigers en niet opletten bij de tweede paal. Dat zijn toch drie geschenken in één wedstrijd. Het werd nog wel 1-3 door Tom en in de 90e minuut kwam Pawel voor zijn derde kans in de wedstrijd nog oog in oog met de keeper. Ook deze kans werd gekeerd door de keeper van Westlandia.

Opstelling:
Ruben Hartman, Ricardo van der Zijden (-83 Rutger Opperman), Brian de Brabander, Marcel Bruggeling (A), Branco Kok, Joey Valstar, Youri Riepe, Pawel Rubin, Lars Ammerlaan, Tom van Veen, Angelo Zwirs

Prins Group