Turks (zaal)international en nieuwe trainer voor versterkt S.V. Honselersdijk Zaal 1
dinsdag 25 juli 2017

Komend seizoen staat er nieuw gezicht voor de zaalvoetballers van S.V. Honselersdijk: Yuri van der Smitte. Van der Smitte is in de zaalvoetbalwereld zeker geen onbekende, zo is hij jarenlang coach geweest van Zvv Den Haag en bracht hij de ploeg uit de Hofstad zelfs naar de Eredivisie. Iets wat hij met s.v. Honselersdijk maar al te graag zou willen herhalen. Van der Smitte kwam in beeld nadat de besprekingen met coach Naim el Yousfi moeizaam verliepen om zijn verbintenis te verlengen.

Van der Smitte zal de meeste spelers die vorig seizoen S.V. Honselersdijk naar de eerste divisie brachten begroetten, maar er hebben zich ook diverse nieuwe “smaakmakers” aangekondigd. Één van de uitschieters daarin is de gelouterde Turkse international - en als eredivisiespeler ex Nederlands kampioen - Kenan Koseoglu. Afgelopen seizoen kwam de speler uit Rhoon nog uit voor eredivisionist FC Eindhoven. Ook nieuw zijn Né-Shawn Morris en Farid El Hammouchi. Deze 2 jeugdige zaalvoetballers zaten in voorselectie van Jong Oranje zaal. Op de valreep meldde ook Mo el Osrouti zich nog aan. Osrouti heeft bij FC Westland en Zvv Den Haag al de nodige hoogstandjes laten zien in de zaal. Anouar Attal Haoui komt over van Lugdunum, Marino Porobic speelde vorig seizoen bij Stanga, de broers Othman en Farid El Hammouchi komen over van VCS. Yassin Abarkoune komt van Zvv Den Haag en heeft dus al onder Yuri van der Smitte getraind. Ook de nieuwe reservekeeper Joost de Kiewit komt van dezelfde ploeg uit de Hofstad. Ook Rachid el Khalifi (Lugdunum) en Amine Marhoub komen de selectie versterken.

Al met al zal concurrentie in de selectie groot zijn en zal een ieder er voor moeten gaan om S.V. Honselersdijk komend seizoen in de Eerste Divisie A en in de Hoofdklasse (S.V. Honselersdijk Zaal 2) een voorname rol te laten spelen. In de voorbereiding zullen er al diverse wedstrijden gespeeld worden tegen gerenommeerde tegenstanders, waaronder ook teams uit de Eredivisie.

Zo wordt er gespeeld tegen Eredivisionisten FC Eindhoven, Watergras en wellicht Hovocubo. Een oefenwedstrijd tegen TPP is geannuleerd omdat deze Rotterdamse eredivisionist op vrijdag 8 september in de eerste bekerronde de tegenstander is. Om 20:30 uur wordt deze wedstrijd in eigen Sosefhal aangevangen.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek