S.V. Honselersdijk brengt zichzelf in de problemen
zondag 2 april 2017

De intenties waren goed; de uitvoering gaf helaas geen doelpunten en zelfs geen punt. We zagen het beeld van de laatste uit wedstrijden met een aanvallend S.V. Honselersdijk en een reagerende tegenstander. Met uitzondering van de eerste vijf minuten en aan het slot van de eerste helft. Waar uit een corner door een eigen doelpunt van Pawel de thuisclub op 1-0 kwam. S.V. Honselersdijk werd daarmee in de achtervolgende positie gebracht en daar hebben we de laatste wedstrijden geen goede ervaringen mee. In tegenstelling tot die vorige wedstrijden creƫerde S.V. Honselersdijk deze keer echter nauwelijks uitgespeelde kansen. Het was vooral in de eerste helft veel hoge en lange ballen heen en weer. Want ook Lyra deed daar vrolijk aan mee. De 49e minuut had de kanteling kunnen zijn als Tom de beste kans had kunnen maken; de keeper van Lyra redde echter fraai. We kregen wel corners en wat halve kansen. De corners waren vooral een prooi voor de keeper, omdat de ballen keurig in het vijf meter gebied terecht kwamen. Die ene keer dat de bal er buiten kwam leverde van de doorkoppende Michel direct een kans voor Pawel op. Helaas naast (foto 12). Dat was al in de laatste minuten waar S.V. Honselersdijk wanhopig probeerde nog wat aan de stand te doen en wel een buitenspel doelpunt maakte (foto 11). Het scorebord liet toen al 2-0 zien na een betwistbare strafschop voor Lyra. Door dit verlies brengt S.V. Honselersdijk zichzelf in de problemen en richting de nacompetitie.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Marcel Bruggeling (A, -73 Marcel Duijvestein), Michel van Giesen, Brance Kok, Leon de Brabander, Ricardo van der Zijden (-73 Frank Vellekoop), Tim van der Meer, Nicky Peters (-46 Joey Valstar), Tom van Veen, Lars Ammerlaan.

Condubouw